Autoralli Eesti meistrivõistlustel noortele 32 000 euro suurune auhinnafond

Madis Kalvet
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Gustav Kruuda.
Gustav Kruuda. Foto: Erik Lepikson

13.-14. jaanuaril algavad Lätis sõidetava Aluksne ralliga 2017. aasta Eesti autoralli meistrivõistlused. Uuel hooajal ootab sõitjaid ees kuus etappi ja suurim uudis uue aasta eel on noortele sõitjatele mõeldud rahaline auhinnafond, mille abil saavad nad 2018. aastal startida autoralli MM-sarjas või Euroopa meistrivõistlustel. R2 klassi esiveoliste autode klassis on auhinnafondiks 32 000 eurot, millest võitjale kuulub 28 000.

R2 klass, kus kasutatakse esiveolisi kuni 1,6 liitrise vabalthingava mootoriga ja 1 liitrise turbomootoriga autosid, on olnud viimastel aastatel väga tiheda konkurentsiga ja sellest klassist on edasi liigutud rahvusvahelistesse sarjadesse. Edukaim näide on Sander Pärn, kes 2014. aastal tuli koos James Morganiga autoralli MM-sarja raames sõidetud Drive DMACK Fiesta Trophy võitjaks.

Võrdsuse huvides sõidetakse autoralli meistrivõistlustel R2 autode klassis, mida rahvusvaheliselt nimetatakse Estonian R2 Challenge, DMACK rehvidega. Ainsaks erandiks on talvine etapp, kus rehv on vaba. EMV 6 klass on ka ainuke klass Eesti autoralli meistrivõistlustel, kus jagatakse kiiruskatse võidu eest lisapunkte.

Kuna eesmärk on toetada sõitjate osalemist kas JWRC või ERC Junior klassides, on auhinnaraha võitmisel vanusepiiranguks 17-26 eluaastat. Eesti meistrivõistlused on avatud ka välisvõistlejatele. Estonian R2 Challenge peaauhind on 28 000 eurot, mis on mõeldud toetamaks osalemist neljal kas ERC Junior või JWRC etapil 2018. aastal. Teine koht saab auhinnaraha 3000 eurot ja kolmas 1000 eurot. Auhinnarahad on olnud võimalik välja panna tänu Eesti autoralli toetajatele Castrolile ja DMACK-ile ning väiksematele toetajatele.

Ruth Selirand, Castroli esindaja Baltikumis: «Toetajatena teeme Eesti Autospordi Liiduga koostööd juba teist aastat. Castrol toetab ka globaalselt paljusid rallimeeskondi ja sõitjaid, jõudumööda aitame me kohalikke meeskondi ja talente ka oma regioonis. Loomulikult on meil suur au olla selle noori rallisportlasi innustava projekti üks toetajatest Eestis!»

Juss Roden, MM-Motorsport, DMACK: «DMACK on nii Eestis kui rahvusvaheliselt alati väärtustanud noorte autosportlaste toetamist ja läbi Estonian R2 Challenge saame kaasa aidata Eesti autosportlaste arengule ja teha lihtsamaks järgmised sammud liikumaks edasi välissarjadesse. Oleme rahul, et saame olla Eesti Autospordi Liidu partnerid selle noori toetava projekti juures.»

Miko Niinemäe, 2015-2016 Eesti meister R2 klassis: «Hea meel on näha, et EAL on võtnud suuna aitamaks Eesti noori autosportlasi maailma. Täna on Eestis mitmeid väga suure potentsiaaliga noori, kellel puuduvad võimalused osalemaks mõnes noortele suunatud rahvusvahelises sarjas just piiratud eelarve tõttu. Selline sari rikastab kindasti meie autosporti ning usun, et sarja toetajad on astunud õige sammu aidates Eesti noori autosportlasi lähemale nende eesmärkidele.»

Gustav Kruuda, Alexela DMACK Trophy 2016 võitja: »Eesti Autospordi Liit on teinud noorte aitamise suhtes suure sammu edasi. Kindlasti aitab selline auhinnafond võitjal välismaale edasi pürgida. Väga hea on, et ka välismaalased saavad osaleda, mis kindlasti teeb selle sarja veel huvitavamaks. Vaadates, kui kiiresti R2 klass arenenud on, loodan, et järgnevatel aastatel suudame saata terve esikolmiku välissarjadesse võitlema.»

Margus Kiiver, Eesti Autospordi Liidu peasekretär: «Tänu meie headele toetajatele oleme saanud kokku panna noortele autosportlastele väga korraliku auhinnafondi, mis kindlasti püüab tähelepanu ka välisriikides. Seega usume, et saame Eesti autoralli meistrivõistlustele seeläbi ka uusi sõitjaid. Olen veendunud, et 2017. aastal muutub niigi tihe konkurents R2 klassis veelgi pingelisemaks. Meie teine eesmärk on see, et see poleks ühekordne projekt ja saaksime sarnase auhinnafondiga välja tulla ka järgnevatel aastatel. Noorte autosportlaste eesmärk peaks olema liikumine Eestist edasi rahvusvahelistesse sarjadesse ja Estonian R2 Challenge teeb järgmised sammud lihtsamaks.»

Eesti autoralli meistrivõistlused 2017

1. Aluksne ralli (Läti) – 13.-14. jaanuar (juhul kui jääb ära, siis asendusetapp on Sarma ralli Lätis 11. veebruar. Kui mõlemad jäävad ilmastiku tõttu ära, suvist asendusetappi ei ole.)

2. Harju ralli – 26.-27. mai

3. Lääne-Eesti ralli 9.-10. juuni

4. Tartu ralli – 14.-15. juuli

5. Lõuna-Eesti ralli – 25.-26. august

6. Saaremaa ralli – 13.-14. oktoober 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles