Boliivia võimud süüdistavad novembrikuises lennuõnnetuses lennufirmat ja pilooti

Inna-Katrin Hein
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Päästetöötajad Kolumbias alla kukkunud lennuki juures
Päästetöötajad Kolumbias alla kukkunud lennuki juures Foto: Luis Benavides/AP/Scanpix

Boliivia valitsus süüdistab novembris Kolumbias toimunud lennuõnnetuses, milles kaotas elu enamik Chapecoense jalgpallimeeskonna mängijatest, lennufirmat LaMia ja õnnetuslennuki pilooti Miquel Quirogat.

Kolumbias Medellini lähedal aset leidnud katastroofi uurimine on veel pooleli, kuid Kolumbia lennundusametnike sõnul ei arvestanud õnnetuslennuki kapten Quiroga rahvusvaheliste kütuse- ja tankimisreeglitega, mille tõttu oli Avro RJ 85 lennukil liiga vähe kütust ning ei tehtud vahemaandumist ega tankimist, edastab Yle.

Lisaks ei olnud lennuki kapten Quiroga läbinud kommertslendude puhul nõutavaid treeninglende, vaid oli treeninud ainult lennusimulaatoril.

«Meile on jõudnud andmed, mille kohaselt on selle lennuõnnetuse põhjustajaks lennufirma ja piloot,» teatas Kolumbia transpordiminister Milton Claros.

Boliivia tühistas lennufirma LaMia tegevusloa, arreteeris firma juhi Gustavo Vargase ja tema poja, kes on samuti selle firma töötaja, olles samas lennundusspetsialist.

Lennufirma LaMia lennu 2933 lennuk Avro RJ85 lennuk tõusis 28. novembril õhku Boliiviast Viru Viru rahvusvaheliselt lennuväljalt ja pidi lendama Kolumbiasse Medellini, kuid kukkus 22.00 paiku kohaliku aja järgi Medellini lähedal alla. Pardal olnud 77 inimesest hukkus 71, ellu jäi kuus inimest, nende seas ka kolm Chapecoense meeskonna mängijat.

Piloot Quiroga teatas Medellinile lähenedes lennujuhtimiskeskusele, et lennukil tekkisid elektrisüsteemis häired ja kütus on otsakorral.

Nii ellu jäänud meeskonnaliikmete kui õnnetuse uurijate sõnul pildi piloot tegema Boliivia ja Brasiilia piiril asuvas Cobijas tankimiseks vahemaandumise, kuid ta ei teinud seda. Uurijate sõnul arvas piloot, et suudab läbida 3000 kilomeetrise vahemaa lisakütust vajamata, kuid see oli valearvestus, mis võttis rohkem kui 70 inimeselt elu. 

Lend 2933 oli tšarterlend, mis transportis Brasiilia Chapecoense meeskonda, jalgpallifunktsionäre ja ajakirjanikke Kolumbiasse, kus Chapecoense pidi Medellinis kohtuma kohaliku meeskonna Atletico Nationaliga. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles