Telefonimüük saab tarbija kaitseks päitsed pähe

Hanneli Rudi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tüütutest müügikõnedest on varsti lootust pääseda.
Tüütutest müügikõnedest on varsti lootust pääseda. Foto: SCANPIX

Järgmisest aastast rakenduv Euroopa andmekaitsereform annab õiguse loobuda müügikõnedest ning tõenäoliselt saavad telefonimüügiga tegelevad ettevõtted endale ka eraldi numbrialguse, kõne alguses tuleb selgelt rõhutada, mida müüakse.

«Üks nõue, mis tuleb müügikõnedele, on see, et need peavad olema selgelt eristatavad. Ehk siis kui minu taskus hakkab helisema telefon ja ma selle võtan, siis ma peaksin üsna kohe aru saama, kas see on mõne mu perekonnaliikme kõne või tahetakse mulle mingit kaupa või teenust pähe määrida,» vahendab ERR uudised  andmekaitseinspektsiooni peadirektor Viljar Peebu intervjuud ERR raadiouudistele.

Lisaks võib iga liikmesriik kehtestada keeldude nimekirja. «Ehk siis võib ette näha, et liikmesriik kehtestab võimaluse, et eraisikud peavad ennast kuskile müügikõnede keeldude nimekirja panema - mina ei taha, et mulle helistatakse müügikõnede asjus,» selgitas Peep.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles