Riik valmistab ette kriisi-infotelefoni loomist

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Häirekeskus

Siseministeeriumi ja häirekeskuse spetsialistid valmistavad ette üleriigilise kriisi-infotelefoni loomist, mis hakkaks ametkondadeüleselt tööle suurte kriiside puhul.

«Häirekeskuse vedamisel on asjatundjate töörühm välja töötanud üleriigilise kriisi-infotelefoni mudeli ning valitsuse kriisikomisjon on heaks kiitnud kriisi-infotelefoni väljaarendamise häirekeskuse baasil,» ütles häirekeskuse peadirektor Janek Laev reedel.

«Kriisi-infotelefon käivituks sellistes olukordades, nagu oli mõni aasta tagasi Padaorus või Pärnu üleujutuste ajal, rääkimata paarkümmend aastat tagasi Läänemerel juhtunust,» märkis siseminister Andres Anvelt reedel pressikonverentsil. «Õnneks ei ole viimastel aastatel midagi nii mastaapset juhtunud.»

«Ühel kindlal numbril käivitatav kriisi-infotelefon, mis suudab kriisi ajal teenindada sadu kõnesid, võimaldab anda elanikkonnale hädavajalikku ja süstematiseeritud informatsiooni, samuti koguda inimestelt kriisiga seotud teavet,» selgitas Laev.

Anvelt lisas, et praegu on Eesti kasutuses olnud eri ministeeriumide baasil toimivad ja eri standarditega kriisi-infotelefonid.

Kriisi-infotelefoni kasutuselevõtt kriisi ajal parandab info kättesaadavust ja suurendab inimeste kiiret informeeritust, õiget käitumist ja ohutust, kiirendab kriisi lahendamist ning tagab hädaabinumbri 112 parema kättesaadavuse kiire abi kutsumiseks.

Anvelti sõnul antakse kriisi-infotelefoni loomiseks vajalikele dokumentidele viimast lihvi ja valmistatakse ette selleks vajalikud seadusemuudatused, misjärel saab algatuse valitsusse saata.

Euroopas tähistatakse 11. veebruaril 112 päeva. Samal päeval kaks aastat tagasi läks ka Eesti üle ühtsele hädaabinumbrile 112. Üks number ja 112-teenuse arendamine on muutnud abi kutsumise inimesele lihtsamaks ja abi saamise kiiremaks.

Numbrile 112 helistades saab häirekeskuse vahendusel abi kutsuda nii päästjatelt, politseil kui ka kiirabilt.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles