Reedel tehtud katsetusel visati piirvalvelennukilt merre kaks erinevat jälgimispoid, et selgitada nende omadusi ja konstruktsiooni vastupidavust.
Lennukilt heideti merre kaks merereostuse jälgimispoid
Reedel, 10. oktoobril katsetasid piirivalve ja keskkonnainspektsioon Paldiski lahel triivpoid, mida hakatakse kasutama merereostuste liikumise jälgimiseks ning esmase reostusproovi saamiseks, vahendas keskkonnainspektsiooni pressiesindaja.
Katsetuse hulka kuulus ka hilisem poide väljavõtmine, mida tehti piirivalvelaevalt Kati.
Triivpoi kujutab endast umbes poole meetri pikkust ja 20-kilost elektroonikaga varustatud veepinnal ujuvat silindrit, mis visatakse lennukilt või helikopterilt avastatud naftareostuse asukohta.
Poi hakkab oma geograafilisest asukohast mobiilside võrgus perioodiliselt signaale saatma, mis registreeritakse veebipõhises programmis.
Poide liikumist jälgides on võimalik saada informatsiooni reostuse leviku kohta, samuti võimaldab poi võtta reostuslaigust operatiivselt naftaproovi reostaja võimalikult kiireks tuvastamiseks.
Reostuse leviku jälgimise triivpoi tehnoloogia pärineb Tallinna Tehnikaülikooli Meresüsteemide Instituudilt.
«Triivpoi uudsuseks ja eeliseks on selle kompaktsus, pikaajaline autonoomsus ja madalate jooksvate kuludega reaalajas jälgitavus,» ütles Meresüsteemide Instituudi vanemteaduri Tarmo Kõuts.
Kõutsi sõnul kulges reedene katsetus edukalt ja triivpoi konstruktsioon pidas lennukilt merreheitmisele vastu.
«Siiski tuleb teatud detailide osas triivpoisid veel täiustada ja töö selles suunas jätkub,» ütles Kõuts.
Jälgimispoi tellijaks on keskkonnainspektsioon ja seda hakkab kasutama piirivalveamet.