Moetööstus muudab ärimudelit

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Baltika Grupi juht Meelis Milder usub, et ühe moetööstuse ellujäämise tagab rahvusvaheline läbilöögivõime, millele ettevõte nüüd ka järjest enam rõhku paneb.
Baltika Grupi juht Meelis Milder usub, et ühe moetööstuse ellujäämise tagab rahvusvaheline läbilöögivõime, millele ettevõte nüüd ka järjest enam rõhku paneb. Foto: Jaanus Lensment

Olukorras, kus Hiinas tootmine muutub järjest kallimaks ja Kagu-Aasia piirkond ise ebastabiilsemaks, tuleb ka Eesti vanim moetööstus Baltika koju tagasi. Tootmise osakaal Balti riikides asuvates üksustes on kasvanud praeguseks 45 protsendini, seda iseäranis tänu Leedu tehasele.

Kuigi koondarvuna vähenes Baltika müügitulu mullu aasta varasemaga võrreldes 3,7 protsenti, on selle tulemuse taga ennekõike jaemüük, kus langus oli 7,1 protsenti. Sama läbimüük teiste kanalite kaudu – mis aitavad just mahtu kasvatada, kuid kus püsikulud on võrdlemisi väikesed – ainult kasvab. Kuigi jaeäri Balti riikides on ettevõttel endiselt stabiilne, on just frantsiis selle kõrval see peamine kanal, kus Baltika näeb kasvuvõimalust.

«Me oleme ennast aastaid defineerinud kui vertikaali. Heaks näiteks maailmas on Zara, kus on üks toru – kõik algab disainist ja lõpeb oma poodidega. Meie võime öelda, et Venemaa turult väljumisega ja uue kasvumudeli loomisega oleme sellisest mudelist välja tulemas,» lausus Meelis Milder.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles