Maanteedele paigaldatakse ohutuse tagamiseks kummipostid (4)

Lauri Habakuk
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kehtnas asuvad kummipostid.
Kehtnas asuvad kummipostid. Foto: maanteeamet

Liiklusohutuse tõstmiseks võtab maanteeamet maanteel kasutusele keskpiirded ja kummipostid.

Niisugused meetmed on seotud hiljuti vastu võetud rahvusliku liiklusohutusprogrammi eesmärgiga vähendada raskeid liiklusõnnetusi.

«Eesmärk on muuta teede liikluskorraldust, hoidmaks ära eksimusi möödasõidul, kaldumisi vastassuuna sõidurajale ja et eksimuse korral oleksid sellega kaasnevad kahjud võimalikult väikesed,» selgitas maanteeameti liikluskorralduse osakonna juhataja Jaan Tarmak, rõhutades, et suure liiklussageduse ja maanteekiiruste juures kaasnevad laupkokkupõrgetega sageli rasked tagajärjed.

Kehtnas asuvad kummipostid.
Kehtnas asuvad kummipostid. Foto: maanteeamet

Tarmaku sõnutsi on suure liiklussagedusega 1+1 sõiduradadega maanteed ühed ohtliukumad, kus vigastatutega õnnetuste arv eelmisel aastal põhimaanteedel kasvas.

Ohutu liikluskeskkonna kujundamisel arvestab maanteeamet liikleja eksimisvõimalusega. Nii püüab amet vältida tervisekahjustust ja inimelu kaotust siiski, kui liikleja teeb vea või eirab reegleid.

Tänavu alustab maanteeamet keskpiirdega eraldatud teelõikude rajamist. Tegemist on siinsetel teedel uudse liikluslahendusega, millega eraldatakse lõiguti vastassuunalised liiklusvood üksteisest jäiga põrkepiirdega. Esimene 2+1 sõidurajale paigaldatud keskpiire tuleb Tallinna-Pärnu-Ikla maanteele lõigule Nurme sillast Jänesselja ringini.

Järva-Jaanis asuvad kummipostid.
Järva-Jaanis asuvad kummipostid. Foto: maanteeamet

Ehkki varem on kasutatud keskpiirdeid peamiselt 2+2 sõiduradade eraldamiseks, saab loodavat lahendust kasutada nii 2+1 kui 1+1 sõiduradade liikluskorralduse parendamiseks.

Võttes kasutusele keskpiirded, loob maanteeamet erilahendused ristmikele, bussipeatustele ja mahasõitudele. Samuti rajatakse hädapeatumist võimaldavad taskud.

Peale selle plaanib amet rajada 1+1 sõiduradadega maanteedel kummipostidega möödasõidukeelualaga katselised teelõigud.

Järva-Jaanis asuvad kummipostid.
Järva-Jaanis asuvad kummipostid. Foto: maanteeamet

Liikluskorralduslikult on see sarnane keskpiirdega lahendusega, mis välistab möödasõidu teelõigul. Painduvad postid mõjuvad tähelepanu äratava meetmena. Maanteeamet prognoosib, et need omavad keelatud möödasõitude ärahoidmisel suurt mõju.

Painduva kummiposti kaitseomadused pole samaväärsed keskpiirdega. Küll on selle lahenduse eeliseks võimalus mööduda seisvast sõidukist.

Maanteeamet prognoosib kummipostide kasutuselevõtuga inimvigastustega õnnetuste vähenemist kuni 30 protsenti, kuna hoitakse ära kokkupõrked vastassuunas liikujatega.

Järva-Jaanis asuvad kummipostid.
Järva-Jaanis asuvad kummipostid. Foto: maanteeamet

Kummiposte on seni kasutatud lühematel lõikudel, näiteks paigaldati need mullu Järva-Jaanis 50meetrisele lõigule sõidu- ja kõnnitee eraldamiseks. Sel aastal pannakse postid Tallinna–Narva maanteel Aaspere–Haljala lõigul sõidutee keskele.

Teelõigud valiti eelneva analüüsi põhjal, lähtudes sõidukite laupkokkupõrgete arvust ja liiklusõnnetuste tõenäosust tõstvatest teguritest nagu suur liiklussagedus ja lauged kurvid.

Kommentaarid (4)
Copy
Tagasi üles