6,5 kilomeetrit, 17 aastat, 12 surma (2)

Toomas Herm
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Aaspere-Haljala vahelisel teelõigul on juhtunud mitu traagilist avariid.
Aaspere-Haljala vahelisel teelõigul on juhtunud mitu traagilist avariid. Foto: Meelis Meilbaum

Tallinna–Narva maanteel Haljala ja Aaspere vahelisel teelõigul on 17 aasta jooksul elu jätnud 12 inimest. Viimati oli seal raske avarii eelmise teisipäeva õhtul, kui hukkus kaks noort meest.

Maanteeameti ida regiooni ehitusvaldkonna juht Anti Palmi ütles, et nimetatud teelõik kuulub riigi 300 ohtlikuma koha sekka. Lääne-Virumaal on see ainuke paik, kus on ette tulnud nii palju surmajuhtumeid. Palmi viitas asjaolule, et enne viimatist traagilist õnnetust juhtus seal inimese surmaga lõppenud avarii viis aastat tagasi.

Maakonnas on aga teisigi kohti, mis maanteeamet 300 ohtlikuma hulka arvanud. Näiteks tänavu ehitatakse ümber Vaeküla taga olev Mõedaka ristmik ja Piiral bussipeatus, mis asub Rakvere ringteest Pajusti poole.

Kõige mõjusamad liikluskorralduse muudatused tehakse tänavu Haljala ja Aaspere vahelisel teelõigul, kuhu paigaldatakse kummipostid. Anti Palmi sõnul juhtuvad avariid nimetatud teelõigul kõige sagedamini möödasõidul. Üks põhjustest on tee kupliline reljeef: sohver küll näeb, et sõidukit vastu ei tule, kuid see võib jääda kupli varju. Seda eriti valgel ajal, sest pimeduses annavad vastu tulevast sõidukist märku tuled, kuigi sõidukit ennast veel näha ei ole.

Palmi hinnangul on nimetatud teelõik kõige ohtlikum päikeselisel suvepäeval, kui päike on asfaldi kuumaks kütnud ja õhu virvendama pannud. See virvendus segab oluliselt nähtavust.

Mis puutub kummipostidesse, siis aeglaselt liikuvate sõidukite tõttu võivad sel 6,5 kilomeetri pikkusel teelõigul tekkida autorongid. Ja pärast võivad sagedased möödasõidud luua taas liiklusohtlikke olukordi. Selle vältimiseks kavandab maanteeamet suunata aeglased sõidukid, näiteks põllumajandusmasinad, vanale Tallinna–Narva maanteele.

Paljudele lugejatele pole võõras, et ka osa liinibusse sõidab väga aeglaselt, sest bussijuht peab täpselt sõidugraafikut järgima. Anti Palmi sõnul tuleb transpordifirmadega ühendust võtta ja uurida, kas sellised bussid liiguvad ka Haljala–Aaspere teelõigul.

Kummipostid tahab maanteeamet panna nimetatud teelõigule juba suve alguseks. Palmi sõnul on võimalik, et sinna paigaldatakse näiteks paariks nädalaks ka kaamera, mille vahendusel saab jälgida, kuidas autojuhid käituvad.

Kummipostide korral saab Anti Palmi sõnul möödasõitu sooritada vaid ees seisvast või üliaeglaselt liikuvast sõidukist. Suurema kiiruse puhul takistavad kummipostid möödasõidumanöövrit juba oluliselt. Haljala ja Aaspere vahelisele teelõigule pannakse sõltuvalt postivahest 700–1000 kummiposti.

Veel pole otsustatud, kas vahe tuleb kümne- või kahekümnemeetrine. Posti läbimõõt on 8 või 13 sentimeetrit, see on 80 sentimeetrit kõrge ja maksab 100 eurot.

Aaspere-Haljala vahelisel teelõigul juhtunud traagilised avariid

 

81 km

6.10.2005   Küljekokkupõrge sõidukiga, 1 hukkunu, 1 vigastatu

82 km   

2.06.2003   Kella 14 paiku sõitis 65-aastane Mihhail mopeediga ette peateel liikunud sõidukile. Mihhail viidi haiglasse, sõiduk lahkus sündmuskohalt

19.07.2016   Õnnetus juhtus öösel kella poole kolme ajal, mil 21-aastane mees sõitis veoautoga MAN tagant otsa ees liikunud sõiduautole Chrysler Voyager, mida juhtis 65-aastane Martin. Vigastada said Martin ja Chrysleris olnud 11-aastane tüdruk, mõlemad viidi haiglasse.

8.11.2002   Kokkupõrge vastutuleva sõidukiga, 1 hukkunu, 1 vigastatu

16.08.2003   Varahommikul kell 5.40 kaldus 27-aastase Igori juhitud sõiduauto VAZ 2107 vastassuunavööndisse ja põrkas kokku vastu tulnud Peterburi-Tallinna liinibussiga. Igor suri sündmuskohal, bussis olnud inimesed vigastada ei saanud.

83 km

24.01.2003   Tallinna poole teel olnud sõiduauto Toyota tegi kell 7.45 möödasõitu ees olnud veokist, kuid sattus külglibisemisse ja põrkas kokku vastassuunast tulnud veoautoga DAF. Hukkusid kõik Toyotas olnud viis inimest: 55-aastane autojuht Viktor, kaassõitjad Ljudmila(44), Miret(18), Grete(18) ja Svetlana(30).

84.km 

22.10.2001   Kokkupõrge jalgrattaga, 1 hukkunu

85 km  

27.06.2012   Tee äärde pargitud sõiduki tõttu põrkasid kella poole kahe ajal lõunal kokku äkkpidurduse teinud veoauto MAN ja kaubik Volkswagen. Hukkus kaubikus kaassõitjana olnud mees, kaubiku juht viidi haiglasse.

8.08.2013   Sõiduautot Toyota juhtinud Margarita jäi kella 12.30 ajal magama, sõitis teelt välja, nii et auto paiskus üle katuse. Vigastada saanud sohver ja kaasa sõitnud 68-aastane Viktor viidi Rakvere haiglasse.

86 km  

8.04. 2012   Veidi pärast keskpäeva ei veendunud Volkswagenit juhtinud 56-aastane Vladimir möödasõidu ohutuses ja põrkas kokku vastu tulnud sõiduautoga Audi, mida juhtis 42-aastane Oleg. Vigastada said Audis kaasa sõitnud 34-aastane naine ja 9-kuune poiss. Mõlemad viidi haiglasse.

87 km  

1.08.2011   Lõuna ajal kolme sõiduki ahelavarii, põhjuseks ebapiisav pikivahe. Ees teetöid teinud vilkuritega sõidukit märgates võttis Mercedese juht hoo maha, pidurdada jõudis ka tema taga liikunud Honda juht, ent Honda taga olnud Audi juht enam pidurdada ei jõudnud. Keegi avariis osalenutest vigastada ei saanud.

21.03.2017   Kella 18.50 paiku põrkasid kokku Narva poolt tulnud ja vastassuunavööndisse kaldunud sõiduauto Mercedes ja Tallinna poolt tulnud veoauto Volvo. Hukkusid sõiduautot juhtinud 28-aastane ja temast aasta vanem mees, kes istus juhi kõrvalistmel.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles