Kas eraldatud rahast tasuta bussisõiduks piisab?

Hanneli Rudi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tasuta sõit siiski tuleb.
Tasuta sõit siiski tuleb. Foto: Andres Haabu / Postimees

Kui veebruari alguses kinnitas majandusministeerium, et maakondliku tasuta ühistranspordi jaoks on 2018. aastal vaja 42 miljonit, siis eile tegi valitsus teatavaks märksa väiksema numbri.

Maakondlik tasuta ühistransport on keskerakondlasest majandusministri Kadri Simsoni üheks lubaduseks olnud juba aastaid ja ministriks saades otsustas ta selle ka teoks teha. Prii sõitu lubati esialgu 2018. aasta algusest, kuid juba selle aasta jaanuari lõpus oli selge, et nii ei lähe. Veebruari alguses  rääkis Simson Postimehele, et tasuta saab sõita alates 1. juulist 2018 ja riigile läheb see maksma 42,9 miljonit.

Loe täpsemalt siit: «Tasuta bussisõit võib kaasa tuua liinide sulgemise»

Riik maksab praegu poole piletihinnast

2015 – 20,1 miljonit eurot

2016 – 21,6 miljonit eurot

2018 kava – 21,9 + 21 (tasuta sõit) = 42,9 miljonit eurot

Neljapäeval otsustas valitsus, et maakondlik ühistransport saab vaid 34,8 miljonit ehk pea üheksa miljonit vähem.

«Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi plaan näeb ette, et tasuta maakonnasisene bussiliiklus rakendub 2018. aasta juulikuust,» selgitas majandusminister Kadri Simson. Ministri sõnul on varem välja öeldud, et tasuta ühistranspordi rakendumiseks on aastas vaja täiendavad 21 miljonit.

«Kuna üleminek tasuta süsteemile võiks meie hinnangul toimuda poole aasta pealt, on ka eelarves vahendeid planeerides sellega arvestatud,» rääkis minister. Ta kinnitas, et tasuta sõit laieneb ikka sama plaani kohaselt, juba täna doteeritud maakonnasisestele bussiliinidele ja see kehtib kõikidele reisijatele.

Ka pärast täpsustavat küsimust ja viitamist veebruarikuu artiklis öeldud numbritele jäi majandusministeerium endale kindlaks – summa vähenes, kuna tasuta saab sõita pool aastat ning see on piisav kõigi sõitjate teenindamiseks.

Tasuta ühistransport rakendub poole aasta pealt, sest kuna 1. jaanuarist 2018 kaovad maavalitsused, siis liiguvad nende senised transpordikorralduslikud ülesanded maakondlikele ühistranspordi keskustele. «Antud üleminek võtab aega, seega oleme otsustanud alustada ühistranspordi projektiga 1. juulist,» ütles minister. Ta selgitas, et eelnev aeg kulub ettevalmistusteks juba olemasolevates ühistranspordikeskustes ja ka uute keskuste loomiseks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles