Tallink teenis kvartaliga hiigelkahjumi

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallinki laev.
Tallinki laev. Foto: Erik Prozes / Postimees

Tallink Grupi esimese kvartali müügitulu langes aastaga 0,7 protsenti 191,5 miljonile eurole ja puhaskahjum süvenes 69,2 protsenti 20,3 miljonile eurole.

Esimeses kvartalis, mis on ühtlasi ka kontserni äritegevuse madalhooaeg, mõjutasid müügitulu Megastari vastuvõtmine ja viie reisilaeva korralised hooldustööd, teatas Tallink börsile.

Eesti-Soome vaheliste laevaliinide esimese kvartali müügitulu kasvas 5 protsenti, võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Müügitulu kasvu toetas suurem reisijate arv ja transporditud kaubaveoühikute arv, mis saavutati tänu liinile lisatud veomahule.

Jaanuari lõpus alustas uus LNG-l töötav kiire reisilaev Megastar Tallinna-Helsingi liinil Tallink Shuttle teenuse opereerimist koos reisilaevaga Star, asendades reisilaeva Superstar. Uus laev mahutab ligikaudu 40 protsenti rohkem reisijaid ja autodeki mahutavus pea kahekordistus võrreldes asendatud laevaga.

Megastari liiniletoomine toimus vastavalt seatud tegevuskavale ja laev teenindas liinil reisijaid esimeses kvartalis kahe kuu jooksul plaanipäraselt. Eesti-Soome vaheliste laevaliinide esimese kvartali segmendi tulemus oli eelmise aasta sama perioodiga võrreldes madalam seoses uue laeva liiniletoomise ühekordsete kuludega.

Soome-Rootsi vaheliste laevaliinide esimese kvartali müügitulu langes 3,5 protsendi, võrreldes eelmise aasta sama perioodiga, kuna liinil oli väiksem arv reisijaid. Transporditud kaubaveoühikute arv kasvas esimeses kvartalis 8 protsendi võrra.

Eesti-Rootsi vaheliste laevaliinide esimese kvartali müügitulu kasvas 3,4 protsendi, võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Müügitulu kasvu toetas peamiselt suurem kaupluste ja restoranide müük reisija kohta. Transporditud kaubaveoühikute arv kasvas esimeses kvartalis 5,2 protsendi võrra.

Läti-Rootsi laevaliini tulu kasvas 26,7 protsenti, võrreldes eelmise aasta sama perioodiga, transporditud kaubaveoühikute arv kasvas 20,8 protsenti. Alates detsembrist 2016 opereerib liinil kaks laeva võrreldes ühe laevaga eelmise aasta esimeses kvartalis.

Laevade prahtimise- ja prahtimisega seotud muu müügitulu vähenes esimeses kvartalis võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 5,4 miljoni euro võrra, kuna välja oli prahitud vähem laevu. Kolm Superfast reisilaeva on jätkuvalt väljaprahitud.

Kontserni 2017. majandusaasta esimese kvartali brutokasum vähenes võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 11,6 miljoni euro võrra ja oli 14,9 miljonit eurot, kulumieelne ärikasum (EBITDA) vähenes 11 miljoni euro võrra ja oli 5,3 miljonit eurot. Esimese kvartali kasumlikkust vähendasid lihavõttepühade liikuvusest mõjutatud väiksem reisijate arv, madalam laevade prahtimise müügitulu, suuremad kütusekulud ja suuremad laevade opereerimise kulud.

Esimese kvartali finantskulu vähenes kokku 3,9 miljoni euro võrra, valuuta- ja intressi tuletisinstrumentide ümberhindlustest saadi 3,5 miljoni euro võrra väiksem finantskulu ja intressikulud olid eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 0,4 miljoni eurot madalamad.

Kontserni auditeerimata puhaskahjum oli 2017 majandusaasta esimeses kvartalis 20,3 miljonit eurot ehk 0,03 eurot aktsia kohta, eelmise aasta sama perioodi puhaskahjum oli 12,0 miljonit eurot ehk 0,018 eurot aktsia kohta.

Kontserni netovõlg suurenes esimeses kvartalis 210,8 miljoni euro võrra ja oli kokku 690,9 miljonit eurot, millest 184,0 miljonit eurot oli uue laeva ostuks võetud laen. Netovõla ja EBITDA suhe oli esimese kvartali lõpu seisuga 4,99.

Kontserni kogulikviidsus, raha ja kasutamata krediidilimiidid, oli esimese kvartali lõpus 74,7 miljonit eurot, mis hõlmab 72,2 miljonit eurot raha ja 2,5 miljonit eurot kasutamata krediidilimiite.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles