Pärnu linnavalitsus loodab lennujaama tegevuskulusid katta turismimaksust

Teet Roosaar
, uudistetoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pärnu lennujaam.
Pärnu lennujaam. Foto: Mailiis Ollino

Pärnu linnavalitsus loodab lennujaama tegevuskulusid katta turismimaksust, mida prognooside kohaselt võiks laekuda üle 800 000 euro aastas.

“Mujal maailmas võetakse turismimaksu üks euro inimese kohta öö eest. Praegu ööbib Pärnus 860 000 – 870 000 inimest aastas, seega võiks koguda niisama suure summa eurodes. Või poole vähem, kui maks oleks 50 senti,” rääkis linnapea Romek Kosenkranius.

Kohalike maksude seadus turismimaksu kehtestada ei luba. Kosenkranius loodab, et 2019. aasta kevadel valitav riigikogu on valmis seadust muutma. Ületuleval aastal rekonstrueeritava Pärnu lennujaama tegevuskulusid peab Pärnu linn katma pärast uue lennujaama valmimist kuni 600 000 euro eest aastas, kui need ületavad 400 000 eurot.

Küsimusele, mis garanteerib, et turismimaks lisatakse kohalike maksude hulka, vastas Kosenkranius, et seda taga miski. Lepingute sõlmimine ettevõtetega, mis lennujaamast kasu saavad, oleks tema sõnutsi aga tunduvalt keerulisem tee.

Seni on linnapeal tagataskus üksnes prognoos, et kogu aasta töötav lennujaam võiks Pärnusse tuua 20 000 – 30 000 turisti, ja näide Oslost 120 kilomeetri kaugusel asuvast kunagisest NATO lennuväljast, mis 30 aastaga on kasvatanud turistide arvu 30 000-lt kahe miljonini. Peale selle viie aasta tagused läbirääkimised Flybega, mille plaanidele aasta läbi kuus korda nädalas Pärnust Helsingisse ja suvel kaks korda nädalas Pärnust Stockholmi lennata Tallinna lennujaam kriipsu peale tõmbas.

Nüüdki on lennufirmad Pärnust lendamise vastu huvi tundnud, kuid kolm aastat ette keegi lubadusi ei jaga. “Tullakse kolme kuni kuue kuu pärast, kui midagi pakkuda on,” lausus linnapea.

20 miljoni euro eest ehitataks Pärnu lennujaamale uue aluskattega 1,8 kilomeetri pikkune maandumisrada ja ruleerimisrajad, paigaldataks uus juhtimissüsteem, ehitataks lennuväli ümber passi- ja turvakontrolliks, tehtaks muud tööd, mis on vajalikud rahvusvaheliseks lennuliikluseks. Uus rada peaks vastu pidama vähemalt 20 aastat.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles