Lee Murrand: soovime «Tilliga ja tillita» aktsiooniga diskussiooni tekitada

Esme Kassak
, ajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti ettevõtlike naiste assotsiatsiooni liige ja reklaamiagentuuri Hunt juht Lee Murrand.
Eesti ettevõtlike naiste assotsiatsiooni liige ja reklaamiagentuuri Hunt juht Lee Murrand. Foto: Erakogu

Eesti ettevõtlike naiste assotsiatsiooni juhatuse liige ning «Tilliga ja tillita» kampaania väljatöötaja Lee Murrand jutustas kampaaniast kõneledes, et nende kodulehe kaudu on saabunud meeste ja naiste palgaerinevuse teemal erisugust tagasisidet ja lugusid. Olulisimaks pidas ta aga positiivseid juhtumeid, millest on ka teistel naistel õppida.

Ühe inspireerivama näitena rääkis ta loo, kuidas kaks naistippjuhti, kes on ühtlasi oma valdkonna spetsialistid, jagasid omavahel ära, millal lapsi sünnitavad, et ei oleks tööl tõrkeid ning nende ametikoht oleks ka pärast lapse sündi tagatud. Järelikult ka sissetulek. Kas just alati selline plaanimine võimalik on, küll aga on see kindlasti positiivne näide, kuidas saab ise ohje enda kätte võtta. Ülemus selles loos oli meessoost ja kogu organiseerimine tuli naiste algatusel.

Lee Murrand tunnistas, et neile on tulnud ka lugusid, mis on kurtvat tooni, ent kindlasti pole kampaania eesmärgiks vaenu tekitada. «Tilliga ja tillita» aktsiooniga soovivad ettevõtlikud naised eelkõige diskussiooni aretada ja seda ka meestega, kuna tegemist pole vaid naiste omavahelise asjaga. Positiivses mõttes üleskutsuvad plakatid ütlevad otse: «Naine, Sa väärid. Võta vastutus. Pane end maksma. Mõtle suurelt,» pööras ta tähelepanu.

«Kui naised ise tegelikult ei julgegi võtta seda vastutust, siis ei saa ka meestele midagi ette heita. Naised on ju nõus,» lisas Murrand. Samas tõi ta näiteks, et Norras lahendas asjad ära ikkagi kvootide süsteem, mis tõi naised ettevõtete juhatusse. Hilisem uuring vaid toetas naiste kaasamist, kuna neis ettevõtetes hakkasid majanduslikud näitajad paranema. ETV eelmise nädala saates «Kapital» märgiti ära ka naistippjuhtidega kaasnev parem ettevõtte maine.

«Meie pole vabariigi valitsus, me saame ainult mõjutada suhtumist ja panna naisi natuke mõtlema, et tulge ja tehke midagi,» rääkis Lee Murrand. Seejuures annab ta ka ise head eeskuju, kuidas olukorda sammhaaval muuta.

Kord tulid kaks ettevõtlikku noort naist alustava ettevõtjana vahva idee ja koostöösooviga reklaamiagentuuri Hunt. Lee nõu ja kogemuse läbi saavutati rohkem, kui oldi algselt kokku lepitud. Tänaseks on sest ettevõtmisest välja kasvanud üks sõna otseses mõttes Väga Vahva firma, kes tegeleb unesoovidega disainvoodipesu tootmisega ja seda kõike väikeste laste kõrvalt.

«Tilliga ja tillita» kampaania leiab aset juba teist aastat ja eelkõige söögikohtades, kus tilliga toidud on kolmandiku võrra kallimad, märkimaks ära meeste ja naiste sissetulekute vahel laiuvat palgalõhet. Toetajaid ja huvilisi on aastaga märgatavalt juurde tulnud ja ühe vahvama toetusena märkis Lee Murrand ära Grüne Fee Eesti, kes varustab kampaaniaga liitunud söögikohtasid tilliga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles