Miks eelistada tavalisele majale hoopis haagissuvilat? (1)

Tuule Põldsaar
, Koduportaali toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Kahjuks on tavalisel suvilal üks kindel asukoht ja see tüütab pikapeale ära. Mis aga oleks, kui suvila saaks endaga igale poole kaasa võtta?

Kui tunned ennast telgis ebamugavalt, kuid armastad siiski mere ääres, metsas või mujal looduses ööbida, ei pea sa kurvastama. Nimelt on lihtne ja mugav lahendus endale suveks rentida või osta haagissuvila või autoelamu.

Miks eelistada tavalisele majale ratastel suvilat?

«Haagissuvilaga on võimalik nautida paindlikku puhkust ja sul on alati võimalik olla seal, kus parasjagu meeldib,» rääkis autoelamute ja haagissuvilate müügi ja rendiga tegeleva firma ProRex juhataja Margus Pihlak. «Üks on kindel – sellise puhkuse ajal on sul võimalik kõike ise otsustada ja ringi liikuda.»

Pihlak tõi lihtsa näite: kes on kunagi maganud mitu päeva telgis, samal ajal kui õues sajab, oskab tõeliselt hinnata kuiva ja pehme voodi eeliseid. Tihti on ilm ettearvamatu, kuid halva ilma korral saab haagissuvilaga muretult päikesepaistelisemasse kohta sõita.

OÜ Haagissuvila juhataja Eiki Tiigimäe sõnul on ratastel suvila mugav ka selle poolest, et seda ei pea pidevalt hooldama: näiteks ei pea seal suviti muru niitma või aia eest hoolt kandma.

Samuti on see Tiigimäe arvates tavalisest suvilast tunduvalt soodsam variant: «Ratastel suvilas on kõik eluks vajalik enamasti kohe olemas: magamiskohad, kütteseade, elekter, vesi, külmik, pliit,» rääkis Tiigimäe. Kui tavalises suvilas peaks selle eest maksma kümneid tuhandeid eurosid, siis Tiigimäe sõnul saab haagissuvila kätte juba 3000 euroga.

Fotol on haagissuvila
Fotol on haagissuvila Foto: www.flickr.com

Ratastel suvilal on ka omad miinused

Võrreldes päris suvilatega on Pihlaku sõnul ratastel suvilate puudusteks näiteks reovee ärajuhtimine ja WC-kasseti tühjendamise vajadus. Samuti on miinuseks statsionaarse veeühenduse puudumine.

Tiigimäe tõi veel välja, et haagiselamu eeldab haakekonksuga auto olemasolu – see on tänapäeva autode puhul aga üha harvem nähtus. Samuti tasub arvestada, et haagised on tavalistest suvilatest märksa ahtamad, ruumi on neis kümmekond ruutmeetrit.

Millised on nõuded?

Liikluses kasutatavad haagissuvilad (nagu ka teised liiklusvahendid Euroopas) ei tohi Pihlaku sõnul olla laiemad kui 2,5 meetrit. Selles mõttes mahuvad aga autorongi pikkuse piirangu sisse reeglina kõik haagissuvilad. 

B-kategooria sõidukiga haagise vedamisel peab arvestama sellega, et auto ja haagissuvila täismasside summa ei ületaks 3,5 tonni. Pihlaku sõnul saab Eestis teha ka 25 eurot maksva sõidueksami maanteeameti juures – pärast selle edukat sooritamist võib B-kategooria juhiluba omades maksimaalne vedukauto ja haagissuvila täismass ulatuda 4,25 tonnini. Kui haagis peaks aga olema veel raskem, on vaja juba E-kategooria juhiluba.

Fotol on autoelamu
Fotol on autoelamu Foto: www.flickr.com
Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles