Harjumaal hakkavad novembrist kehtima piletitsoonid ja uued hinnad

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Harjumaa ühistranspordi piletitsoonid
Harjumaa ühistranspordi piletitsoonid Foto: Harjumaa Ühistranspordikeskus

Harju maavanem Värner Lootsmann kinnitas täna Harju maakonna bussiliinide piletitsoonid ja uued hinnad, mis on senistest keskmiselt 17 protsenti kallimad.

Uued piletitsoonid ja hinnad hakkavad kehtima 1. novembrist. Tsoonisisene pilet hakkab maksma 12 krooni, mis on tänasega võrreldes koguni 2 krooni odavam. Tsooniületuse hinnaks kinnitas maavanem 10 krooni.

«Keskmine hinnatõus võib mõnes kohas tähendada pileti hinna odavnemist ja teistel liinidel tuntavalt suuremat hinnatõusu. Nii saab näiteks omavalitsuse piires hakkama senise 14 krooni asemel 12 krooniga, aga omavalitsuse piiri ületades lisandub sellele kohe 10 krooni,» kommenteeris Värner Lootsmann.

Harjumaa Ühistranspordikeskuse tegevdirektor Ago Kokser ei välistanud võimalust, et uue aasta algusest tuleb uus piletihinnatõus. «Me ei tea veel tuleva aasta riikliku dotatsiooni suurust, kui selle teada saame, tuleb teha uued arvutused ja otsustada.»

Kokseri sõnul katavad riiklikud dotatsioonid 60 protsenti bussivedude kuludest, ülejäänu tuleb piletitulust.

«Kui teised maakonnad vähendavad liinimahtusid, siis meie oleme otsustanud, te Harjumaal seda teha ei saa,» rõhutas ta. «Pigem oleks liine juurde tarvis.» Kokseri sõnul on maakonnabussid sõitjaid täis, kriitilistel kellaaegadel on mõnedel liinidel tõsine probleem. Näidetena tõi ta välja Paldiski-Tallinna ning Kiili suunalise marsruudi.

Väiksem hinnatõus

Harjumaa Ühistranspordikeskus tegi maavanemale ettepaneku tõsta piletihindu enam, keskmiselt 29 protsenti. «Põhjuseid, miks otsustasin väiksema hinnatõusu kasuks, on mitmeid. Tänaseks pole veel kinnitatud avaliku bussitranspordi 2009. aasta dotatsioonid ja seetõttu ei saa me oma arvestusi neile argumentidele rajada,» selgitas Lootsmann.

«Samuti näen ühistranspordikeskuse tegevuses sisemisi ressursse, mis võimaldavad kokkuhoidu. Näiteks leidsime neile odavamad ametipinnad Harju maavalitsuse ruumides,» lisas maavanem.

«Kui riigieelarve kinnitatakse ja tegelikud dotatsioonisummad ja rahaeraldised selguvad, saame teha omapoolsed täiendavad järeldused ja otsused. Selleks ajaks on juba ka selged uue piletsüsteemi head ja vead ning edasised hinnamuutused, kui neid peaks tulema, saavad olema üheselt mõistetavamad,» kinnitas Harju maavanem.

Bussipiletite hinnatõus on tingitud sellest, et avaliku bussiliiniveo jaoks tulevaks aastaks plaanitavad dotatsioonid on väiksemad, kui ühistranspordi korraldamiseks tegelikult tarvis.

Neli piletitsooni 

Novembrist kehtima hakkava korra järgi on Harjumaa bussiliinidel neli piletitsooni. Esimeseks tsooniks jääb Tallinn, teise hakkavad kuuluma linnaga piirnevad omavalitsused, kaugemad jäävad kolmandasse ning neljandasse tsooni.

Ago Kokser ütles, et tsoonideks jagamise mõte on tulnud lähinaabritelt, samuti on sellega harjutud Elektriraudteel. «Praegu kehtib kilomeetripõhine hind ning piletite eri hindu on oioioi kui palju! Nüüd saab pilt selgemaks,» selgitas ta.

Kokser lisas, et piletitsoonide kehtestamine on ühtlasi vaheetapp üleminekuks Tallinna ja Harjumaa ühtsele piletisüsteemile.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles