Sõiduproov. Subaru XV - seekord teenäitaja rollis

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Subaru
  • XV on esimene Subaru mudel, mille aluseks sai uus universaalne platvorm.
  • Kunagi ülistas Subarute loosung sooritusvõimet, nüüd on esikohal turvalisus.
  • Maastikuoskuste komplekt, millega saab igaüks teedest eemal hästi hakkama.

Detsembri esimestel päevadel Eestisse jõudev Subaru XV uus kehastus näitab teed kõigile tulevastele Subaru mudelitele. Kuidas? Jah, et nii väita, on vähemalt üks väga hea põhjus.

Subaru uut XV-d vaadates tekib küsimus, kas uskuda oma silmi? Välimuselt on uustulnuk ja eelmise põlvkonna esindaja üsna ühte nägu, nii et kahte kõrvuti seisvat sõidukit võrreldes tekib kahtlus, et mäng «Leia pil­dilt kümme erinevust» on jõukohane ennekõike pühendunud spetsialistidele. Kas siiani igati cool’i Jaapani väiketootjat on ühtäkki tabanud laiskus või ideepuudus? Ehmatuseks pole põhjust. Seletus on olemas.

See oli viis aastat tagasi, kui tutvustati Imprezal baseeruvat väikemaasturit XV. Sealtmaalt kaubaks läinud 700 000 autost on Euroopas omaniku leidnud 70 000. Ühe tehnilise uperpalli tõttu, millest tuleb juttu allpool, on oluline välja tuua seegi fakt, et Vana Maailm on XV-le kolmas turg USA ja Jaapani järel. Niisiis, populaarsuse puudumise üle see mudel kurta ei või ning iga endast lugupidava PR-osakonna püha kohus on välja selgitada, milles asi.

Uuringu tulemustest selgubki, et XV juures meeldib ostjaskonnale kõige rohkem… välimus! Selge sott, mis töötab, seda pole vaja näppida. Nii tehtigi teise põlvkonna XV esimesega võimalikult sarnane, aga siiski nähtavalt moodsam. Muutused sõiduvahendi mõõtudeski on minimaalsed: kõrgus on jäänud samaks, pikkus on nüüd 4465 mm (lisandunud 15 mm) ja laius 1800 mm (lisaks 20 mm). Millimeetrite mängus on sõitjateruumi avarust juurde tekitatud.

Avar sõitjateruum, tagaistmel jätkub ruumi isegi laiutamiseks.
Avar sõitjateruum, tagaistmel jätkub ruumi isegi laiutamiseks. Foto: Subaru
Foto: Subaru
Mõeldud on sellelegi, et asju oleks mugavam sisse tõsta ja pärast jälle kätte saada. Laadimisava on osatud venitada ülevalt sentimeeter, alt aga kümme sentimeetrit laiemaks.
Mõeldud on sellelegi, et asju oleks mugavam sisse tõsta ja pärast jälle kätte saada. Laadimisava on osatud venitada ülevalt sentimeeter, alt aga kümme sentimeetrit laiemaks. Foto: Subaru

Kuhugi pole kadunud seos Imprezaga, ent vahelduse mõttes on see nüüd keeratud tagurpidi. Nimelt on XV esimene Subaru mudel, mille aluseks sai uus universaalne platvorm. Sellele omakorda luuakse kõik järgnevad Subaru mudelid, nende seas ka muidugi Impreza ning näiteks järgmise aasta lõpus oodatav, praegu veel saladusloori varjus uudistoode. Uus platvorm arvestab loomise hetkest sellegagi, et aastal 2020 on Subaru mudelirivis pistikhübriid ja aasta hiljem võib müügisalongidest nõutada juba ka üksnes elektri jõul liikuvat sõidukit.

Praeguse XV jõuallikates veel radikaalseid muutusi pole. Mootoriruumist leiab 1,6- või 2,0-liitrise vabalthingava boksermootori, mis on mõlemad näitajatelt eelkäijatega enam kui sarnased. Jõuallikad on siiski suures ulatuses täiustatud, mõlemad versioonid on eelmistest 12 kg kergemad ning pisut väiksema januga. Kaheliitrine, 156 hj arendav boksermootor tarvitab tehase kinnitatud värsketel andmetel 6,9 liitrit sajale. Peadpööritavat erksust pole neile jõuallikatele kuidagi võimalik ette heita.

Mootor on paaris Lineartronic-variaatorkäigukastiga. Just siinkohal tulebki mängu Euroopa kõrge koht müügiturgude edetabelis. Ning võta või jäta, ei ole kerge olla Jaapani insener! Kujutage ette olukorda, et olete valmis saanud ülimalt sujuva variaatorkäigukasti ja valmistute end premeerima tee ja väikese küpsisega, kui laekub teade, et teie siidlindina sujuv käigukast ei meeldi eurooplastele mitte üks põrm! Nemad tahavad, et see tehtaks astmeliseks, sest eurooplaste meelest mõjub ühelt käigult teisele minekut imiteeriv käiguvahetus loomulikumalt. Pole teada, kas Jaapani insenerid on oma tee ja küpsise kätte saanud, kuid seitsmeastmeline käigukast toimib kiiduväärselt hästi nii maanteesõidul kui ka korralikul maastikurajal.

XV-d on mõistagi kõik nelikveolised ja varustatud maastikul toime tulekut hõlbustava paketiga, mis kannab nime X-Mode. Klassi priimus on maastikuülesannete lahendamisel tubli ja võimekas, mille omal käel järele proovimiseks tuli läbida täiesti tavalisse metsa maha märgitud maastikurada. Tegemist polnud kohendatud tingimustesse ja spetsiaalselt ettevalmistatud 4x4 pargiga. Siiski, kohtades, kus puude vahel ukerdav, kitsuke ja porist libe rada tundus lai, olid Subaru-inimesed selle tähistega kitsamaks märkinud või pöörde veelgi järsemaks tähistanud. X-Mode võtab arvesse rataste läbilibisemist, jagab vastavalt veojõudu ning oskab pidurite ja elektroonika kaasabil maastikul imiteerida piiratud libisemisega diferentsiaali tööd. Kiiruseni kuni 40 km/h töötaval süsteemil on mängu panna ka korralik mägipidur ning tulemuseks on komplekt, millega teedest eemal saab igaüks hästi hakkama.

Kokkupõrget ennetav süsteem on baasvarustuses.
Kokkupõrget ennetav süsteem on baasvarustuses. Foto: Subaru

22-sentimeetrise kliirensiga XV osutub maanteel kurve ning ringrajal koonuste abil maha märgitud slaalomit läbides täiesti asjalikuks. Kuna auto on oma pikkuse-laiuse kohta üsna kõrge, siis eks ta kurvides ikka kreenib, aga teeb seda eeldatust märksa vähem. Põhjust tuleb otsida uue platvormiga tulnud jäigemast kerest, uuest vedrustusest ja süsteemist nimega Active Torque Vectoring, mis teeb järskudel keeramistel auto juhtimise tunduvalt lihtsamaks. Sõitjateruum on varasemast avaram, tagapingil on ruumi laialt ja näidikuidki on moekamaks kõpitsetud. Kuid edevust ja värvi on mitmetel konkurentidel kõvasti rohkem.

Subarutest ei räägita enam kui tülinorijatest, postkastipiludega mootorikattes. XV on Euroopas nüüd kolmas Subaru mudel, millel ohutuspakett EyeSight kuulub baasvarustusesse ja oskab ennetada liikluskokkupõrkeid. Esitluse käigus võisime linnasõidukiirusel ise veenduda, kuidas stereokaameratel põhinev EyeSight hakkama saab. Juhti hoiatatakse ohtlikult lähenevast takistusest ja kui inimene midagi ette ei võta, pidurdab masin end enne takistust ise seisma. Kunagi ülistas Subarute loosung sooritusvõimet, nüüd on see kirjutatud üle uue lipukirjaga. See kiri räägib turvalisusest ning seda teemat võetakse Subarus väga tõsiselt.

Subaru XV

Mootor: 1995 cm3, B4, bensiin, 156 hj, 196 Nm

Jõuülekanne: 7-astmeline variaatorkäigukast, nelikvedu

Sooritus: 0–100 km/t 10,4 s, 197 km/t

Kulu: 6,9 l / 100 km, 155 g/km CO2

Mass: 1477 kg

Hind: alates 22 990 eurost

Foto: Subaru
Foto: Subaru
Foto: Subaru
Foto: Subaru
Foto: Subaru
Foto: Subaru
Foto: Subaru
Foto: Subaru
Foto: Subaru
Foto: Subaru
Foto: Subaru
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles