Eestlased lähevad poolakatelt betoonteede ehitamist õppima

PM Majandus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Betoontee ehitamine Paldiski maanteel.
Betoontee ehitamine Paldiski maanteel. Foto: Eero Vabamägi / Postimees

Oktoobri alguses sõidab Eesti delegatsioon Poola Vabariiki, et tutvuda lähemalt betoonteede ehitamise tehnoloogiate ja praktikatega. betoonkatendiga kiirteid. 

Viimase 20 aastaga on Poolas ehitatud 700 kilomeetrit betoonkatendiga riigimaanteid. Samuti on rajatud umbes 800 kilomeetrit kohalikke betoonkatenditega teid. Aastatel 2015-2023 on Poolas kavas ehitada 1670 km riiklikke teid, nendest 800 kilomeetrit betoonteid. Betoonkatendi saab ka osa Poolat läbivast Via Balticast. 

«Miks me räägime betoonteedest – aga sellepärast, et ehitada Eestis vastupidavamaid teid ja sellega rahva raha kokku hoida,» ütles Eesti delegatsiooni juht, Eesti Ehitusmaterjalide Tootjate Liidu esimees Meelis Einstein. «Betoonteede puhul ei ole meil vaja jalgratast leiutada. Targem on õppida neilt, kes on meist kaugemale jõudnud.»

Einsteini sõnul on betoonkatendid ennast kogu maailmas ja ka Euroopas laialt tõestanud kui vastupidavad, jätkusuutlikud ja kuluefektiivsed teed. «Kui Poolas arvestatakse teede elukaart 30 aasta peale, siis meil kahjuks ainult 20 aastale. Sealt algavadki käärid.»  

Poola õppereisi gruppi kuuluvad esindajad Riigikogust, Maanteeametist, Tallinna, Tartu ja Pärnu linnavalitsustest, Eesti Asfaldiliidu, Eesti Betooniühingu ja Eesti Ehitusmaterjalide Tootjate Liidu juhid, teede projekteerimise, teedeehituse, üldehitusfirmade ja betoonehitusfirmade juhid, ülikoolide õppejõud, ajakirjanikud. Kokku 35 inimest. 

Eesti delegatsiooni vastuvõtjateks on Poola Infrastruktuuri ja Ehituse Ministeerium, Poola Maanteeamet ja Poola Tsemendiühing. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles