SEB käivitas väga lihtsa Facebooki juturoboti

Aivar Pau
, ajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Kuvatõmmis

SEB käivitas oma esimese juturoboti Facebookis – selle eesmärk on aidata panga kliente ISIC-kaardi tellimisel ning muudel teemadel praegu veel abi ei paku.

Panga jaepanganduse ja tehnoloogia valdkonna juhi Ainar Leppäneni sõnul tingis nn chatbot'i käivitamise asjaolu, et tehniliste uuenduste arv kasvab kiirelt ning saabuda võib aeg, mil inimeselt inimeseni viidud info ei liigu piisava kiirusega.

«Selliste olukordade lahendamiseks olemegi palganud oma esimese vestlusroboti,» ütles Leppänen.

Vestluse algatamiseks peab SEB Facebooki lehe külaline ise pöörduma juturoboti poole. Suhtlemist saab katsetada sellel lingil.

Lihtne test näitab, et näiteks SEB pangakontorite asukoha kohta ei oska robot praegu veel midagi öelda:

«Kuna olen veel vaid lihtne chatbot, kes aitab sul ISIC kaarti endale tellida, siis kahjuks kirjutatud jutust ma aru veel ei saa!» sain ma vastuseks sellekohasele palvele.

Juturoboti väljatöötamine koostöös Jorma Jürisaare ettevõttega Weps võttis aega 1,5 kuud ning seda on võimalik edasi arendada, et see oskaks vastata ka muudele pangateenuseid puudutavatele küsimustele.

Järgmisena on pangal plaanis töötada välja juturobot, mis aitaks leida kliendi jaoks parimat internetipanga autentimislahendust.

Oma chatbot'i on loonud ka näiteks LHV Pank ning see robot saab juba aru ka sellest, mida inimesed talle kirjutavad ning oskab vastata paljudele küsimustele.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles