Parimatele Kesk- ja Ida-Euroopa startup’idele avanevad uued globaalsele turule pääsemise võimalused

Sisuturundus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: MassChallenge

Kesk- ja Ida-Euroopasse on jõudnud MassChallenge programm. See üks maailma suurimaid aktseleraatoreid soovib leida siit firmad, mille toodete vastu võiksid tunda huvi globaalsed suurettevõtted.

Nimi "MassChallenge" ei pruugi Kesk- ja Ida-Euroopas midagi suurt tähendada, ent riikides, kus startup’ide ökosüsteem toimib hästi, nt Ameerika Ühendriigid või Iisrael, on sellest programmist kujunenud lausa legend. Miks? Paljud aktseleraatorid on startup’ide jaoks atraktiivsed investeeringute poolest. MassChallenge’il on ka raha, kuid teisel kohal. Esikohal on aga koostöövõimalus selle partneritega, kes on suurimad maailmaettevõtted.

Foto: MassChallenge

MassChallenge’i ideeks on väga tihe koostöö startup’i ja suurettevõtte vahel. Aktseleraatori raames kõrge positsiooniga juhid, kes käsitlevad miljonidollarilisi eelarveid ja juhivad meeskondi, kus on tuhandeid inimesi, saavad väikeettevõtete omanike mentoriteks. Kuid sellega asi veel ei lõpe. Suurettevõtted teatavad aktseleraatori osalistele oma nõudmised innovatsioonide suhtes, on võimelised avalikustama neile infrastruktuuri ja andmed ning tegema ideede juurutamisel koostööd. Partnerid võivad samuti ette valmistada eriprojekte konkreetsete sektorite startup’ide jaoks. Näiteks, Boeing annab parimaile lennufirmadele Rahvusvahelises kosmosejaamas oma toodete testimisvõimaluse. Startup’id omakorda teatavad aktseleraatorile, milliseid eksperte on neil vaja praeguses arenguetapis. eksperte valitakse üle 1000-liikmelisest mentorite võrgustikust üle kogu maailma. Startup’i ja suurettevõtte vahelisest koostööst võidavad mõlemad osapooled. Suurettevõte saab talle vajaliku tehnoloogia, ja startup arendab oma toodet ning saab uutele turgudele pääsemiseks vajalikke teadmisi ja kontakte.

Foto: MassChallenge

Seni on MassChallenge otsinud startup’e Lääne-Euroopas, Iisraelis või Mehhikos. Lõpuks on jõudnud meie piirkonda – Kesk- ja Ida-Euroopa on suure ja pidevalt kasvava potentsiaaliga ala – piirkonnas on üle 30 tuhande startup’e ja üle kahesajakordne varajases arenguetapis olevatesse ettevõtetesse tehtavate investeeringute kasv viimase 5 aasta jooksul, need on andmed, mis kõnelevad iseenda eest. Polegi ime, et nii globaalsed aktseleraatorid kui ka suurettevõtted tunnevad järjest suuremat huvi selle maailmaosa vastu – ütleb Paweł Bochniarz, Tehnoloogiaalase Ettevõtluse Sihtasutuse esimees, mis juhatabki programmi selles piirkonnas sisse.

Foto: MassChallenge

Bridge to MassChallenge Warsaw (B2MC) - sellise nime on saanud pilootprojekti Kesk- ja Ida-Euroopale mõeldud redaktsioon - otsib ettevõtteid, millel on juba valmistoode olemas ning on ära tõestatud, et turul leidub sellele ostjaid, ja nüüd on juba valmis sisenema teiste maade turgudele.  Kandideerijaist valitakse 25 parimat ettevõtet. See rühm saab rahvusvahelistelt mentoritelt Varssavis toimuva tõhusa 4-päevase boot camp’i jooksul toetuse äri hindamise alal. 10 parimat ettevõtet nende seast lähevad Bostoni, kus saavad võimaluse oma arenguplaanid ära tõestada MassChallenge rahvusvahelises ökosüsteemis.

B2MC partnerite seas on PKO Bank Polski - suurim pank Kesk-Euroopas, ja Visa – digitaalmaksete maailmaliider.  Mõlemad institutsioonid on viimati suurelt innovatsioonialastesse tegevustesse panustanud. Visa edendab usinalt innovaatilisust Poolas, muuhulgas läbi startup’ide jaoks mõeldud aktseleratsiooniprogrammide toetamise – lisaks Bridge to MassChallenge Warsaw programmile on ta MIT Enterprise Forum Poland’i partner – ettevõttena, mille jaoks on innovatsioonid üks vundamentidest, ja püüame alati olla seal, kus tekib murdevõimalus – ütleb Jakub Kiwior, Visa Kesk- ja Ida-Euroopa piirkonna äri ja turunduse arengu osakonna juht. PKO Bank Polski on omakorda hiljuti ära ostnud ZenCard’i startup’i, mis võimaldab lojaalsuskaartide virtualiseerimist. – Loodame, et Bridge to MassChallenge raames leiame tehnoloogiad, mida saame oma tegevuses rakendada või sellesse investeerida. Fintech’i valdkond on meie jaoks ilmne suund. Kuid oleme avatud ka headele ideedele nendes majandusvaldkondades, mis kasutavad selliseid tehnoloogiaid nagu blockchain, AI või VR - ütleb Grzegorz Pawlicki PKO Bank Polski’st. Nagu lisab pank, peale mentorite toetuse pakub ta veel aktseleraatori osaliste poolt arendatud lahenduste testimisvõimalust ning loodab vahetule koostööle startup’idega.

Programmi energeetikapartner – PGE, otsib omakorda noorettevõtteid sellistes valdkondades nagu: elektrimobiilsus, infrastruktuuri turvalisus, müük ja klienditeenindus. Ettevõte on väga keskendunud uutele tehnoloogiatele ja ärimudelitele - kõige innovaatilisematel startup’idel tekib võimalus saada uus klient, äripartner või tõsine investeering. Jälgime globaalseid trende ja püüame end nendega eelnevalt kohandada. Bridge to MassChallenge võimaldab meil ületada piiri ning Kesk- ja Ida-Euroopa piirkonna võimalusi ära kasutada – ütleb Henryk Baranowski, PGE juhatuse esimees.

Bridge to MassChallenge’isse võib kandideerida kuni 6. novembrini.  Kas tasub? MIT on kunagi teinud uuringu MassChallenge’is osalenud ettevõtete seas. Tuli välja, et osavõtt aktseleraatorist suurendab kahekordselt tõenäosust, et startup saab investoritelt finantseeringu ja tõstab töötajate arvu kuni 15 inimeseni.

Rohkem infot programmi kohta leiab veebilehelt: http://b2mcwarsaw.fpt.org.pl/  

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles