Mõne kooli panust õpilaste arengusse hinnatakse mitmendat aastat järjest oodatust kehvemaks, mis võib seletada kooli nõrgemat kohta eksamitulemuste pingereas.
Väärt kool pingutab õpilaste arendamiseks
Möödunud aastal hakkas sihtasutus Innove avaldama kooli panust õpilaste tulemustesse, sest riigieksamipunktid kirjeldavad pigem õpilase võimekust, mitte ilmtingimata kooli võimet teda õpetada. Vaid eksamitulemuste põhjal jäävad tähelepanuta koolid, kus tehakse tõsist tööd kolmeliste õpilastega. Selle tulemusel teevad nad suure arenguhüppe, aga kool ei pruugi edetabelis jõuda eliitkoolide kõrvale.
Üks selline kool on Loksa gümnaasium, mille lõpetajad sooritavad juba teist aastat eesti keele eksami oodatust paremini. Tõsi küll, see paistab välja ka riigieksami tulemuste pingereas, kus Loksa on eesti keeles viiendal kohal. Oodatust tugevamaks hinnatakse eesti keele õpetamist aga näiteks Läänemaa ühisgümnaasiumis, mis on eksamitulemuste edetabelis alles 36. kohal.