Fernando Alonso lasi käest võimaluse saada kuuekordseks maailmameistriks

Viljar Voog
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Red Bulli mehed Mark Webber, Sebastian Vettel ja Christian Horner ning üksik Ferrari piloot Fernando Alonso 2010. aastal. Tegelikult oli lähedal, et ka hispaanlane oleks selga tõmmanud Red Bulli võistlusvormi.
Red Bulli mehed Mark Webber, Sebastian Vettel ja Christian Horner ning üksik Ferrari piloot Fernando Alonso 2010. aastal. Tegelikult oli lähedal, et ka hispaanlane oleks selga tõmmanud Red Bulli võistlusvormi. Foto: Luca Bruno/AP/Scanpix

Enne seda, kui F1-maailm kuulus Mercedese meeskonnale, valitses seda Red Bulli tiim. Aastatel 2010-2013 võitis Sebastian Vettel järjepanu neli MM-tiitlit. Aga väga lähedal oli, et need esikohad kuulunuks sakslase asemel hoopis Fernando Alonsole.

Kahekordne maailmameister Alonso mõtles 2008. aasta hooaja järel Renault meeskonnast lahkumisele ning tema esindaja Flavio Briatore oli sügavates läbirääkimistes Red Bulli tiimiga, avaldas võistkonnajuht Christian Horner ajakirjale Motor Sport antud usutluses.

«Me olime väga lähedal Alonso palkamisele. Helmut (Marko) ja mina käisime 2008. aasta lõpus tema esindajate jutul 2009 ja 2010 hooaegadest rääkimas. Pakkusime talle kaheaastast lepingut,» meenutas Horner. «Tema oli nõus vaid ühele aastale alla kirjutama. Me ütlesime, et Red Bulli seisukoht on väga selge: kaks aastat või mitte midagi. Ta ei olnud sellega nõus. Arvasime, et tal oli 2009. aastaks Ferrariga leping taskus.»

Tegelikkuses sõitis Alonso ühe hooaja veel Renault’ ridades, enne kui Ferrarisse siirdus. 2010. aastal vandus ta tiitliheitluses Vettelile viimasel etapil nelja punktiga alla ning edasine on juba ajalugu – järgmised hooajad kuulusid sakslasele, Alonso pidi leppima siin-seal võetud etapivõitudega.

Sealjuures oli Alonso oma eksimusest kiire aru saama. «Kui 2009 oli pool hooaega möödas, siis mulle läheneti ja küsiti, et kas ta saaks poole hooaja pealt üle tulla, sest ta uskus, et võib selle autoga meistriks tulla. Ja siis oli kas 2011. või 2012. aastal üks teine vestlus Spa lennujaamas Alfa Romeo tagaistmel. Aga kõige tõsisemad jutud olid esimesed ja see võimalus läks käest,» rääkis Horner.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles