Ehitustööd suure õnnetusriskiga teelõigul venivad kevadesse (2)

Jaan Olmaru
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Praegu Jõgeva maantee alguses käiv ehitus pannakse järgmise nädala lõpus ajutiselt seisma. Tööde lõpp on planeeritud kevadesse.
Praegu Jõgeva maantee alguses käiv ehitus pannakse järgmise nädala lõpus ajutiselt seisma. Tööde lõpp on planeeritud kevadesse. Foto: Margus Ansu

Kuigi maanteeamet lootis Tartu külje all Jõgeva maantee algusesse planeeritud teetööd kolme kuuga ära teha, jääb lõigu lõplik valmimine ootama järgmise aasta kevadet.

Maanteeameti Lõuna regiooni ehitusvaldkonna juht Janar Taal ütles, et esialgu kavandati tööperioodi pikkuseks kolm kuud ning soov oli lõpetada tööd detsembris. «Meil oli planeeritud nii, et kogu lõik saab sellel aastal valmis, aga kahjuks lükkub ehituse lõpp järgmisesse aastasse,» sõnas ta.

Venimise põhjustena tõi ta välja mitu aspekti. «Üks on see, et ehitaja pidi teatud tööd ümber tegema, kuna need ei vastanud kvaliteedinõuetele. Teiseks venis ka projekteerimine ja seetõttu sai suhteliselt hilja töid alustada,» loetles Taal.

Tööde tempot mõjutas seegi, et riigihanke võitnud aktsiaseltsil Tref polnud Taali sõnul esialgu piisavalt ressurssi objektile panna. See kõik tähendabki seda, et umbes kolmandik töid tuleb teha järgmisel kevadel. «Järgmisesse aastasse jääb asfaltimine ja tööd kõrvalharudel. Lisaks haljastus ja sõiduteele uue ülekatte tegemine. Arvan, et mai lõpuks peaks asi ikkagi ühel pool olema,» rääkis ta.

Pöörded ohutuks

Mainitud teetööd puudutavad kahe ja poole kilomeetri pikkust lõiku, mis algab Tartu linna piirist umbes kilomeetri kauguselt ning lõpeb Maramaa bussipeatuse juures. Projekti järgi ehitatakse lõigule kolm uut vasakpöörderajaga ristmikku ning üks kiirendus- ja aeglustusradadega ristmik. Ühtlasi näeb projekt ette kolme praeguse ristmiku sulgemist.

Taali sõnul on ümberehitustööde eesmärk parandada ohutust. «Sellel lõigul on liiga palju ja liiga tihedalt ristmikke. Probleem on selles, et kui õhtune liiklusvoog on linnast välja ja inimestel on vaja vasakpöördeid teha, tekivad ohtlikud olukorrad. Autod jäävad keset teed seisma ning on suur võimalus, et sõidetakse üksteisele tagant otsa,» selgitas ta.

7000 sõidukit ööpäevas

Tartu-Jõgeva maantee alguses on liiklussagedus Taali sõnul umbes sama suur nagu Tartu-Tallinna maanteel ehk 7000 sõidukit ööpäevas. «Eestis on see ikka väga suur sagedus ja seetõttu on risk, et selline õnnetus võib juhtuda, hästi suur,» lausus ta. 

Politsei andmetel pole kõnealusel lõigul viimasel aastal ühtegi raskemat liiklusõnnetust õnneks olnud. Küll on varem olnud seal üks teelt väljasõit, möödasõidul on ära rihitud küljepeegel ning juhtunud õnnetus ratturitest möödasõidul.

Foto: Graafika: Artur Kuus

Taali sõnul tehaksegi niisuguseid ümberehitusi selleks, et õnnetusi ennetada. Ümberehitus peaks parandama ka nende autojuhtide nähtavust, kes pööravad kõrvalteelt maanteele.

Kõige suurema elamupiirkonna juurde ehitatakse üks suurem ristmik, kus on mõeldud ka jalakäijatele.

Trefi projektijuht Rainer Lille ütles, et praegused tööd lõpetatakse 1. detsembriks, mis tähendab seda, et kõik sügavamaks kaevatud alad saavad täidetud ning maanteega tasa.

Ümberehituse maksumus on 1,3 miljonit eurot. Lisaks maanteeametile panustab projekti 13 000 eurot Tartu vald.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles