Tuleviku turist on ostuhimuline hiinlane

Raigo Neudorf
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hiina turistid Jaapani suusakuurortis.
Hiina turistid Jaapani suusakuurortis. Foto: SCANPIX.

Viisteist aastat tagasi ennustas Maailma Turismiorganisatsioon (UNWTO), et aastal 2020 on 100 miljoni reisijaga Hiina maailma suuruselt neljas turismiturg, kirjutab Kadri Kuusk Arengufondi blogis Fututuba.ee.


Viimaste aastate areng näitab aga, et sellest verstapostist möödub Hiina oluliselt varem.

Konsultatsioonifirma Boston Consulting Group (BCG) prognoosib oma märtsikuises raportis, et juba 2013. aastal saab riigist suuruselt teine reisi- ja turismiturg maailmas.

2020. aastaks aga peaks välisreisijate arv jõudma järgi ka USAle ja Hiinast saab suurim turismiturg, mida maailm seni on näinud.

Arvestades, et enamik arenenud turge tammuvad paigal, peaksid reisifirmad kasvuotsinguil suunama oma pilgud just Hiina suunas.

Võimalusi jagub nii sealsest siseturismist huvitatutele kui ka neile, kes soovivad hiinlastele laia maailma tutvustada.
Täna on Hiina reisiturg veel lapsekingades – reisikulutusi tehakse alles pärast kodu uuendamist ja autoostu.

Sissetulekute kasvades on järgmisel kümnel aastal oodata aga 25 miljonit esmakordset reisijat igal aastal, st 70 000 uut reisijat iga päev. Seejuures moodustavad välisturistidest olulise osa varakad hiinlased, kes välisreisil kulutamisel end eriti tagasi ei hoia.

Märkimisväärne on, et BCG eelmisel aastal läbiviidud uuringu kohaselt väidavad 95 protsenti Hiina reisijatest, et neid teenindatakse kehvasti nii kodu- kui välisturul.

Seega pakub Hiina turismiturg praegu haruldast võimalust – saada esimesena turul kanda kinnitava brändi eelis.

Hetkel otsivad nii varakad reisijad kui ka tärkav keskklass oma soove rahuldavaid usaldusväärseid brände ja sellisel turul on esimesena tuntuks saamise väärtus hindamatu.

Raporti autorid toovad ära ka mõned õpetlikud näited end täna turul edukalt positsioneerinud firmadest.

Lähiajal jäävad teised Aasia riigid Hiina turistide peamisteks reisisihtideks, kuid aasta-aastalt põikavad nad üha enam ka kaugematesse piirkondadesse.

Huvi Euroopa kui unistuste puhkuse sihtkoha vastu on suur ja BCG prognoosib, et 2020. aastaks saabumised Hiinast Euroopasse neljakordistuvad – Hiinast saab Euroopa turismituru peamine kasvuallikas.

Samas vaid käputäis Euroopa reisifirmad mõistavad tõeliselt Hiina turistide soove või seda, kuidas napsata omale suurem osa nende reisieelarvest.

Paljud Hiina turistid eelistavad Euroopasse tulles külastada reisil mitut (6-8) riiki ja näha selle jooksul võimalikult palju «kohustuslikke» vaatamisväärsuseid.

Esimeseks reisiks valitakse enamasti pakettreis ning sihtriikidena on populaarsemad Inglismaa, Saksamaa, Prantsusmaa, Itaalia ja Šveits.

Teised riigid ja veidi loomingulisemad tegevused saavad reeglina võimaluse alles järgmistel reisidel. Näiteks Soome juba pingutab oma teisele-kolmandale välisreisile suunduvate Hiina turistide riiki meelitamise nimel.

 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles