Meediaagentuur: soovitame ühe võimalusena ka PBKsse reklaami osta

Pervõi Baltiskii Kanali stuudio Riias.

FOTO: SCANPIX

Meediaagentuuri Initiative selgitusel soovitatakse Eesti ettevõtetele venekeelsetesse telekanalitesse reklaami osta eelkõige efektiivsusanalüüside põhjal.

Meediaekspert Raul Rebane pakkus eilses Kuku raadio saates» välja, et Eesti Rahvusringhäälingu avalik-õiguslikus venekeelses telekanalis ETV+ võiks kaaluda reklaamimüügi taastamist.

«Viia info- ja reklaamiraha kõik Moskva kanalitesse on minu meelest absurd ja tuleks kaaluda võimalust, et ETV+ taastada seoses väga spetsiifilise Eesti kommunikatsiooniolukorraga reklaamimüügi võimalus,» rääkis Rebane ja lisas, et see tähendaks, et Eesti firmadel tekiks võimalus sinna reklaami müüa ning see raha jääks Eestisse.

Meediaagentuuri Initiative'i tegevjuht Indrek Soom selgitas, et meediaagentuurina soovitavad nad telekanalisse PBK reklaamiaja ostmist efektiivsusanalüüside põhjal. «Lihtsustatult selgitades põhinevad vastavad analüüsid iga telekanali puhul selle sihtrühmadele sobivuse ja sihtrühmade reklaamikontakti hinna suhtel. Seega on meie soovitused ennekõike pragmaatilised,» lausus ta. Allikana tuginetakse Kantar Emori uuringule.

Ideoloogilises ja imagoloogilises plaanis tunnetavad Soomi sõnul kliendid ise, kas neile kanal sobib või mitte. «Kuna eestlaste seas on klientide äripotentsiaal piiratud, soovitame enamus juhtudel ka venekeelseid sihtrühmi kõnetada. Sellisel juhul on alati üheks analüüsitavaks võimaluseks ka PBK,» lisas ta.

PBK on ka Eesti venekeelsete elanike hulgas populaarseim telekanal. Kantar Emori andmetel veetsid mitte-eestlased kõige rohkem ehk 15 protsenti oma teleri vaatamisajast PBK kanalil.

Eesti suuremad ettevõtted kinnitasid, et PBKst reklaamiaja ostmine on tavaline. Eesti suurima telekomifirma Telia meediasuhete juht Raigo Neudorf põhjendaski PBK-lt reklaamiostmist sellega, et see võimaldab neil mõistliku hinnaga viia oma turundussõnumid Eesti venekeelsete inimesteni.

Tagasi üles