Naudin, naudin, naudin!

Marko Pomerants
, riigikogu ja Rakvere linnavolikogu liige, IRL
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Marko Pomerants.
Marko Pomerants. Foto: Marianne Loorents

Paslikum oleks muidugi muretseda, kannatada, kurvastada ja pingutada. Minu elus on kõik need komponendid olemas, aga nendele keskenduda oleks totter. Tegelen elus erinevate asjadega ja on loogiline, et sellega kaasnevad erinevad emotsioonid. Üheks uueks asjaks alates selle aasta oktoobrikuust on Rakvere linnavolikogu liikme staatus. Tänu kõigile, kes sellesse oma häälega panustasid. Saite omale hea linnavoliniku. Mul on küll ennegi õnnestunud valituks saada, aga parasjagu käsil olevad ametid pole võimaldanud mandaati realiseerida. Nüüd siis lubab nn kahe tooli seadus riigikogu liikmel ka kohaliku omavalitsuse volikogu töös osaleda. Sellel seadusel on vastaseid, stiilinäiteks vabaerakond. Nemad ei osale ise valimistel ega soovita seda teistelegi.

Ideel on aga ka poolehoidjaid. Muidu seda seadust ju poleks. Hiljaaegu presidendiga kohtudes nentisin, et kahe tooli seaduse realiseerimine ongi üheks õmblusteta või traagelniitideta Eesti kehastuseks. Kriitikute üheks argumendiks on olnud see, et nüüd riigikogulased tulevad ja kohalik demokraatia jääb arenemata. Kui vaadata, kuidas riigikogu liikmed valituks osutusid, siis loomulikult on neid kõige rohkem Tallinna volikogus, aga kõikides ülejäänud 78 volikogus see nii pole. Lääne-Virumaal on kaheksast vallast-linnast vaid kahes riigikogulased. Siret Kotka-Repinski ja mina oleme Rakvere linnavolikogus ja Toomas Väinaste Vinnis. Volikogu tööd saab nii organiseerida, et selleks ei pea riigikogu istungitest poppi tegema. Sealt muidugi ei pea üldse poppi tegema.

Kohalikus volikogus panustamine on kindlasti konkreetsem ja tulemused hoomatavamad kui riigikogus. Näeb seda, kuidas enda käega vastu võetud seadused päriselus rakenduvad ja millised lüngad neis esinevad või kui arusaadavad nad on. Selles pole tingimata midagi kritiseerimisväärset, sest sa võid igasuguseid olukordi prognoosida ja läbi mängida, aga tõe kriteerium on praktika. Ka ei pruugi seadusandja ja kohaliku omavalitsuse huvid alati kattuda. Seaduse saamisloost saan jälle mina lisainfot tuua. Kohaliku omavalitsuse volikogul ja riigikogul on mitu sarnasust. Näiteks kujunevad koalitsioonid ja opositsioonid ning omad aknaalusedki. Laua taga on koos kogenud poliitikud ja seda maailma alles avastavad kolleegid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles