Kahe kuuga jättis liikluses elu 13 inimest

Kadi Raal
, Reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Avarii tallinna-Tartu maanteel Imavere juures
Avarii tallinna-Tartu maanteel Imavere juures Foto: Dmitri Kotjuh / Järva Teataja

Jaanuarikuu oli liikluses viimaste aastate raskeim, kui hukkus 11 inimest. Veebruaris sai surma üks mootorsaani- ja sõidukijuht

Eelmise aasta rahulikumale talveperioodile liikluses aitas kaasa vähene lumi ja üsna head teeolud, rääkis politsei- ja piirivalveameti juhtivkorrakaitseametnik Kalmer Tikerpe. Kuid selle aasta algus näitas politseiniku sõnul, et teeolusid keerulisemaks muutev lumesadu ja tuisk võimendavad vigu, mida juhid roolis olles teevad ja tagajärjeks on rasked õnnetused. 

«Inimkannatanuga õnnetusi juhtub kõige rohkem ikka seal, kus liigub kõige rohkem sõidukeid,» ütles Tikerpe. Harjumaal juhtus 92 säärast õnnetust, neist 72 Tallinnas. Tartumaal toimus 22 õnnetust, mille tagajärjel vajas vähemalt üks inimene arstiabi. Vaid Hiiumaal pole juhtunud ühtegi kannatanuga õnnetust.

Elu on sel aastal kaotanud Tartumaal inimest. Harju-, Rapla- ja Pärnumaal hukkus kaks inimest. Lääne- ja Ida-Virumaal sai surma üks inimene. 

Jalakäijate osalusel juhtus 53 õnnetust, neis sai surma üks ja vigastada 51 jalakäijat. Inimkannatanuga õnnetusi, kus üheks osapooleks oli buss, oli 15. Neis hukkus üks bussijuht ja viga sai 27 inimest. Veoauto osalusel juhtus 19 õnnetust, neis hukkus neli ja sai viga 44 inimest. «Bussiõnnetustes oleks saanud palju vähem inimesi viga, kui reisijad oleksid kinnitanud turvavöö,» ütles Tikerpe.

Sel aastal on liiklusest eemaldatud 845 alkoholi tarvitanud juhti, neist 366 olid joobes. Vabariigi aastapäeva nädalavahetusel tabati 62 alkoholi tarvitanud juhti.

«Alkoholi tarvitanud juht on liikluses suur oht ning jätkame nende teedelt kõrvaldamist. Peale selle, et nad põhjustavad suurt varalist kahju nagu näitas viimane rongiõnnetus, röövivad nad ka inimelusid,» rääkis Tikerpe. Politseinik ütles, et kõiki juhte ei jõua korrakaitsjad kontrollida ja see poleks ka mõistlik. «Peaksime jõudma millalgi nii kaugele, et näiteks transpordisektori tööandjad teeksid omalt poolt kõik veendumaks juhtide kainuses. Nullvisioon saab realiseeruda vaid siis, kui igaüks paneb õla alla.»

2018. aasta jaanuaris hukkus liikluses 11 inimest, 2017. aastal neli ning 2016. aastal seitse.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles