Sel nädalavahetusel peetakse autoralli MM-sarja kolmas etapp, kui ralliautod kihutavad Mehhikos. Kuidas meeskondade logistika mandrite vahel toimib? Kuku raadio autospordisaates «Piloot» selgitas olukorda MM-Motospordi liige Kristo Kraag.
Kuidas jõuab rallimeeste varustus Mehhikosse kohale?
Kraagi sõnul liigutavad suured tehasemeeskonnad oma tehnikat üle mere konteinerite abil ning võib juhtuda, et paljud asjad peale novembris peetud Austraalia rallit Euroopasse vahepeal ei jõudnudki.
«Põhiosa läks juba otse Austraaliast Mehhikosse, sest nende vahe oli niivõrd väike ja Euroopasse tagasi polnud asju mõtet saata. Samamoodi läksid otse Mehhikosse rajaga tutvumise autod,» rääkis Kraag.
Tehnika jõuab tagasi Euroopasse alles pärast aprillis toimuvat Argentiina rallit. «Juuni alguseks jõuavad need konteinerid Euroopasse, siis uuendatakse ja täiendatakse varusid. Seejärel pannakse konteiner taas Austraalia poole teele.»
Paljud tiimid teevad Kraagi sõnul koostööd kahe logistikafirmaga, kes tegelevad erinevate motospordiüritustega. «Meie töötame Prantsusmaa firmaga, kelle teenuseid kasutavad ka Michelin ja Hyundai. Nemad tegelevad ka Moto GP-ga, vormel 1-ga, autoringrajasarjadega. Kõik need konteinerid liiguvad ühes pundis nagu rekad mööda maanteed,» sõidab ta.
Kõige väärtuslikum vara – autod – läksid Euroopast Mehhikosse aga ikkagi lennukiga. Paljud masinad olid kohal juba neljapäeva ennelõunal.
Mis juhtub aga siis kui merekonteinerid õigeks ajaks kohale ei jõua? «Kui viimati Mehhikos käisime, siis üks kohalik vend tahtis rentida vist Citroëni käest mingit varuosa. Mehhiko asemel oli see sattunud aga Kolumbiasse,» muigab Kraag. «Üldiselt asjad siiski kaduma siiski ei lähe, kuna tegu on professionaalsete koostööpartneritega.»