Madis Milling: kui ajalooõpetaja töötab Vene psühholoogilise operatsiooni heaks, siis see on probleem (9)

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vabadussõja võidusammas.
Vabadussõja võidusammas. Foto: Georg Kõrre

Riigikogu kultuurikomisjon ja riigikaitsekomisjon arutasid ühistungil koolides ilmsiks tulnud vastuolusid ajalookäsitlusel, probleem puudutab neid venekeelseid koole, kus ajalooõpetajad on käinud Vene riigi poolt kinnimakstud koolitustel ning kasutavad neil koolitustel saadud õppematerjale.

«Oleme korduvalt saanud riigikaitseõpetajatelt signaale, et õpilased väidavad riigikaitsetundides, et nende ajalooõpetaja käsitleb mõningaid teemasid hoopis teistmoodi,» ütles riigikogu riigikaitsekomisjoni liige Madis Milling BNS-ile.

Tema sõnul on tegemist venekeelsete koolidega, kus ajalooõpetajad on käinud Vene riigi kinnimakstud koolitustel ning kes kasutavad õppetöös neilt koolitustelt saadud õppematerjale.

«Vastuolud on tulnud ilmsiks läbi riigikaitseõpetajate, kuna riigikaitsetundides räägitakse ka Eesti sõjaajaloost,» sõnas Milling. Ta tõi esile, et vastuolud ajalookäsitlustes puudutavad näiteks Vabadussõda, Nõukogude okupatsiooni ja Teise maailmasõja sündmusi.

Milling toonitas, et tegemist ei ole üksikjuhtumitega. «Kui need oleksid üksikjuhtumid, siis ei käsitleks me seda komisjonide ühisistungil,» sõnas ta. «Me ei räägi kindlasti kõikidest koolidest, kuid samas ei ole tegemist üksikute juhtumitega.»

«Kui mõnes koolis õpetaja töötab süstemaatiliselt Venemaa psühholoogiliste operatsioonide heaks, siis on see meie probleem,» märkis Milling.

Millingu sõnul püüavad komisjonid aru saada, kui ulatusliku probleemiga on tegu. «Läheme selle teemaga edasi ja tegelema probleemi teadvustamisega,» ütles ta.

Kommentaarid (9)
Copy
Tagasi üles