FIA rallikomisjoni eestlasest liige: punktikatsedraamat saaks lahendada mõistlikumalt (1)

Margus Kiiver
, Autospordivaatleja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ott Tänak ja Martin Järveoja 2018. aasta Mehhiko ralli viimasel võistluspäeval.
Ott Tänak ja Martin Järveoja 2018. aasta Mehhiko ralli viimasel võistluspäeval. Foto: Toyota Gazoo Racing WRT

Rahvusvahelise autospordiliidu (FIA) rallikomisjoni liige Silver Kütt rääkis Kuku raadio autospordisaatele «Piloot», et autoralli MM-sarjas kirgi kütnud viimase katse punktidraamat võiks lahendada ka teisiti.

WRC-sarjas kehtis kuni Rootsi MM-rallini härrasmeeste kokkulepe, mis täitis reeglistikus haigutanud augu. Punktikatse stardijärjekorraga oli võimalik manipuleerida, kui võtta meelega ajatrahv ning saavutada niimoodi parem stardipositsioon. Meeskonnad olid aga otsustanud, et seda võimalust ei kasutata.

«Sõitjad leidsid augu, kus rajakonditsioonist võita ning startida hiljem, et punktikatsel lisa saada,» selgitas Kütt.

Rootsis MM-rallil ohverdas nii Sebastien Ogier oma 10. koha ja ühe MM-punkti, startis viimase WRC-masinana ja sai katsel teise aja ehk neli lisasilma. Mehhiko rallil kasutasid sama trikki Ott Tänak ja Thierry Neuville, kes teenisid vastavalt viis ja kolm lisapunkti.

FIA juures töötab kaks komisjoni, üks on rallikomisjon ning teine WRC-komisjon, mis tegelebki peaasjalikult vaid WRC-sarjaga. Eestlane kuulub sellest esimesse ning seega otseselt punktikatse saatust määramas polnud.

Tavaliselt kolm kuni neli korda aastas koos käiv WRC-sarja komisjon võttis asja arutusele ning otsustas, et kui sportlane saab pühapäevasel rallipäeval ükskõik millise ajakaristuse, ei ole tal enam võimalik viimasel kiiruskatsel lisapunkte püüda. Uue reegli peab veel heaks kiitma ka FIA Mootorispordinõukogu, aga see peaks jõustuma juba enne 5. aprillil algavat Korsika rallit.

Kas pole otsus ehk liiga kummaline? «Ühtepidi üritab WRC-komisjon vältida seda olukorda, et sõitjad ei hakkaks meelega viimasel päeval oma positsiooni igal katsel reguleerima ja meelega aega kaotama. Iseenesest on see natuke liigne – kui keegi peaks esimese katse mõne tehnilise rikke tõttu natuke aega kaotama ja ei jõua järgmisesse ajakontrolli, siis on see neile sõitjatele ebaõiglane karistus,» arvab Kütt.

«Kindlasti ma usun, et on mõistlikumaid lahendusi. Alati saab ju sõitjatele karistusi teha ralližürii või võiks FIA teha karistusmäärade osas mingisuguse loogika,» sõnas Kütt ning tõi näite: «Kui sõitja ei tohi punktikatse ajakontrolli hilineda üle viie minuti ning sel juhul ei lastaks tal üldse startida ja ta kaotab nii tulemuse kui punktid, siis kaoks kõigil isu ära kuskile hilineda.»

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles