JYSK muudab oma strateegiat Balti riikides ja Valgevenes

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: JYSK

Taani esmatarbe- ja vabaajakaupade jaekaupluste võrk JYSK on otsustanud muuta oma strateegiat Balti riikides ja Valgevenes.

„Leedus, Lätis ja Eestis tehtud uuringud on näidanud, et neis riikides võetakse meid kui poode, kust leiab pisiasju kodu ja elu-olu jaoks. Samas on meie meeskond viimased kolm aastat tugevalt töötanud selle nimel, et laiendada mööbli, madratsite, magamis- ja vannitoatoatarvete valikut. Lisaks on Balti riikides muutunud tarbijakäitumine. Kui varem pidasid ostjad kõige olulisemaks hinda, pööramata tähelepanu kvaliteedile, siis nüüd valitakse üha enam kvaliteetset kaupa. Meie kaupluste uus strateegia on pakkuda kõrget kvaliteeti turu parima hinnaga. Meie kauplusekett on otsustanud saada Taani elulaadi – Hygge – saadikuks. Kellelegi pole ju saladus, et taanlased on ühed kõige õnnelikumad inimesed maailmas, sest nad oskavad igal hetkel enda ümber mugavust luua. Seda püüame me oma klientidele edasi anda, et õnnelikkuse indeks kasvaks ka Balti riikides. See ongi meie ettevõtte missioon,“ räägib ettevõtte JYSK esindaja Balti riikides ja Valgevenes, OÜ Do It direktor Dace Zundure.

Vastavalt uuele strateegiale on loodud JYSK’i kaupluste uus formaat, mida on viimastel aastatel eri riikides katsetatud. 2017. aastal alustati olemasolevate kaupluste ümberkujundamist uude, skandinaavialikku formaati. Praeguseks töötavad uues formaadis kauplused Vilniuses ja Kaunases (kaubanduskeskustes Nordika ja Molas), Riias ja Daugavpilsis (kaubanduskeskustes Domina ja Spice), Pärnus, Tartus, Haapsalus, Haapsalus ning ka Minskis ja Brestis. 2021. aastaks plaanib JYSK ümber kujundada kõik kauplused. „Uus formaat muudab kauplused skandinaavialikumaks ja ostjatele mugavamaks. On tekkinud madratsistuudio, muutunud kauba väljapanek, ostmine on muutunud mugavamaks ja kiiremaks,“ räägib Dace Zundure. Ühe kaupluse ümberkujundamine läheb ettevõttele maksma kuni 600 000 eurot, kogu investeering uue strateegia juurutamiseks on umbes 20 miljonit eurot.

JYSK’i kaupade loomises on viimastel aastatel osalenud Taani disainerid, kes korraldavad töötajate väljaõpet ja jälgivad, et iga asi oleks kooskõlas Skandinaavia stiiliga ning vastaks Hygge põhimõtetele. Dace Zundure sõnul toodetakse praegu JYSK’i tellimusel ja projektide järgi kaupu 21 riigis. Osa kaupa imporditakse Taanist endast. „Tänu sellele, et kaupa tellitakse tervele JYSK’i kauplusevõrgule, on meil võimalik pakkuda kõige paremat hinda. Töö selle nimel käib iga päev,“ ütleb Zundure.

Lähima viie aastaga plaanib JYSK suurendada oma kaupluste arvu 5000-ni, neist 35 asuvad Balti riikides ja 40 Valgevenes. Neis piirkondades oma positsiooni tugevdamiseks investeeritakse 40 miljonit eurot.

„Lähimal viiel aastal kavatseme kasvada kaks korda kiiremini ning suurendada JYSK’i kaupluste arvu Balti riikides ja Valgevenes 70-ni. Kõige suurem kasv tuleb Valgevenes, kuid me näeme kasvuvõimalusi ka Balti riikides, nii väiksemates kui ka suuremates linnades,“ ütleb Zundure. Selle plaani elluviimiseks kavatseb JYSK Balti riikides ja Valgevenes investeerida 40 miljonit eurot.

JYSK, millel on üle 2500 kaupluse, on praegu esindatud kogu Euroopas, välja arvatud Iirimaal ning väikeriikides Luksemburgis ja Liechtensteinis. Nüüd on JYSK seadnud endale eesmärgi kasvada üle maailma. „Ei saa peatada kihutavat rongi. Selle asemel saab veelgi rohkem sütt lisada. Väga meeldiv on luua midagi uut. Rongi aeglustamine pärast seda, kui ta on kiiruse üles võtnud, võtab kaua aega. Seepärast me jätkame edasi liikumist. Meil on võimalus midagi uut alustada,“ rääkis JYSK’i asutaja Lars Larsen intervjuus Taani äriväljaandele Finans.

„Kohe, kui oleme vallutanud Euroopa turud, tahame liikuda veel kaugemale. Minu unistus on, et JYSK oleks esindatud kogu maailmas,“ ütles JYSK’i asutaja ja omanik.

Hygge – eriline filosoofia ja elulaad, mis hoiab ära stressi ja võimaldab nautida käesolevat hetke lähedaste ringis. See on tänapäeva Taani uhkus. Hygge ideid võib ellu viia ükskõik kellega, ükskõik kus ja ükskõik millal. Ka kärarikkas, rahutus ja heitgaase täis suurlinnas võib nautida Taani stiilis sõbralikku, mugavat ja pingevaba õhkkonda.

JYSK: rohkem kui 2500 kauplust 48 riigis, üle 21 000 töötaja. Balti riikides ja Valgevenes töötab 35 füüsilist ja 4 internetikauplust, loodud on ligi 900 töökohta.

JYSK on Taani kuningakoja ametlik kaubatarnija.

Lisainfo:
Kestutis Isakas, turundusdirektor, telefon +371 2919 5801, e-post Kestutis.Isakas@jysk.lv

Copy
Tagasi üles