Teetöid tuleb tänavu 2000 kilomeetri ulatuses

Maanteeamet ehitab ja remondib sellel aastal teid 2000 kilomeetri ulatuses, mida on umbes 150 kilomeetri võrra rohkem kui eelmisel aastal.

Kui mullu ehitati uusi teid seitsme kilomeetri ulatuses, siis tänavu tehakse seda täpselt poole rohkem ehk 14 kilomeetrit. Jätkuvad ka tööd eelmisel aastal ehituslepingusse jõudnud maanteeameti läbi aegade suurimate objektidega – Kose-Ardu maksumusega 44 miljonit eurot ja Ardu-Võõbu maksumusega 33 miljonit eurot.

Rekonstrueerimisobjekte on 180 kilomeetri ulatuses. Pindamistöid tuleb tänavu ligi 1222 kilomeetril ning taastusremonti 224 kilomeetril. Plaanis on likvideerida 54 liiklusohtlikku kohta ja remontida 20 silda. Samuti seisab ees ligi 80 kilomeetri katete ehitust kruusateedele ning 286 kilomeetri olemasolevate kruusateede säilitusremonti.

Teedevõrgu arendamise investeeringuid on tänavu kokku 184,8 miljoni euro eest.

Maanteeamet alustas 2017. aastal nelja 2+1 sõidurajaga teelõigu ehitamist: kaks Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa maanteel ja kaks Tallinna-Pärnu-Ikla maanteel. Tallinna-Tartu suunal on projekteerimisel veel kaks 2+1 lõiku. Via Baltical aga on projekteerimisel kuus lõiku ning tänavu ootab ehitamist kaks keskpiirdega lõiku.

Maanteeameti planeeringute osakonna juhataja Andres Urm märkis, et kasvõi selle aasta esimese kolme kuu jooksul juhtunud liiklusõnnetuste puhul oli mitmel juhul traagilised tagajärjed just vastassuunda kaldumise pärast. «2+1 sõidurajaga teelõigud tõstavad ohutust, kuna sellistele lõikudele rajatav keskpiire aitab ära hoida laupkokkupõrkeid,» ütles Urm.

Projekteerimisel on

  • Tallinna-Pärnu-Ikla maanteel Kernu ümbersõidu lõik
  • Tallinna-Pärnu-Ikla maanteel Varbola-Päädeva lõik
  • Tallinna-Pärnu-Ikla maanteel Konuvere-Jädivere lõik
  • Tallinna-Pärnu-Ikla maanteel Libatse-Are lõik
  • Tallinna-Pärnu-Ikla maanteel Are ümbersõidu-Nurme lõik
  • Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa maanteel Neanurme-Pikknurme lõik
  • Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa maanteel Pikknurme-Puurmani lõik.

Maanteeamet viib tänavu läbi uuringu raskeveokite mõjust teekatenditele ja olemasolevatele sildadele. «Mõistame, et majanduslikult oleks kasulik lubada teedele suurema kandevõimega vedukeid kui täna, kuid enne peame oleme kindlad, kas meie teed on selleks valmis,» selgitas ameti peadirektor Priit Sauk.

Varem on maanteeamet monitoorinud teede talviseid külmumissügavusi, ent reaalsete koormustega uuringuid pole tehtud. Uuringu eesmärk on mõõta üle 52-tonnise massiga veokite mõju teekatenditele ning koormuste mõju pikiroobaste ja ebaühtlaste vajumite arengule. Koormusteks kasutatakse erinevate telgede arvu ja massiga liigendveokeid.

Sildade uuringu eesmärk on uurida suurema massiga veokite mõju sillale reaalsete koormustega. 60–70 protsenti Eesti teesildadest on ehitatud enne Eesti iseseisvuse taastamist, kui olid aluseks Nõukogude perioodi arvutuslikud koormused. Katsed tehakse raskeveokitega, mille mass on 44 ja 52 tonni.

Uuringu tulemusel valmib võrdlusanalüüs teoreetilise ja tegeliku koormuste vahel, mille lõpptulemusel selgub suurema massiga raskeveokite tegelik mõju sildadele.

Sügisel käivituvad muutuva teabega elektroonilised liiklusmärgid

Maanteeamet on paigaldanud Tallinna-Pärnu-Ikla maanteele 16 muutuva kujutisega kiirusmärki, 12 muutuva kujutisega kiiruse- ja hoiatusmärgi kombinatsiooni ning seitse suurt infotablood. Amet kavatseb lülitada liiklusmärgid staatilisena sisse juba sellel kevadel. Suvel alustab amet elektrooniliste liiklusmärkide tarkvara juurutamisega ning sügisel käivituvad muutuva teabega märgid täismahus.

2018. aasta suuremad teetööd

  • Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa maantee Kose-Võõbu lõigu ehituse eelarve 2018. aastaks on 20 miljonit eurot. Kogu lõigu ehituse maksumus on 77 miljonit eurot. 2018. aasta põhitöödeks jäävad uue maantee muldkeha ehitus ning trassile projekteeritud rajatiste ehitus.
  • Tallinna-Pärnu-Ikla maantee Kernu ümbersõidu, Kernu tankla ja Haiba liiklussõlme ehituse eeldatav maksumus on kuni 15 miljonit eurot ning ehitustööd on kavandatud 2018.–2019. aastaks.
  • Tallinna-Pärnu-Ikla maantee Veskitammi liiklussõlme ehituse töövõtuleping maksumusega 6,8 miljonit eurot on hetkel sõlmimisel. Ehitustööd on kavandatud 2018.–2019. aastaks.
  • Narva-Narva-Jõesuu-Hiiemetsa maanteel rekonstrueeritakse Narva-Jõesuu ja Hiiemetsa vaheline lõik. Eeldatav maksumus on 3 miljonit eurot ning planeeritav valmimise aeg on sügis 2018.
  • Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa maantee Valmaotsa-Kärevere 2+1 möödasõiduala ehituse eeldatav maksumus on 8 miljonit eurot. Objekt valmib sügisel 2018.
  • Riia–Pihkva maanteel rekonstrueeritakse Murati ja Missoküla vaheline 11,6-kilomeetrine lõik. Objekti maksumus on 5 miljonit eurot ning eeldatav valmimisaeg sügis 2018.
  • Tartu-Räpina-Värska maanteel rekonstrueeritakse Mikitamäe ja Värska vaheline lõik ja Karisilla-Petseri maanteel rekonstrueeritakse Karisilla-Reha vaheline lõik. Eeldatav maksumus on 4,5 miljonit eurot ning eeldatav valmimisaeg sügis 2018.
  • Rakvere-Luige maanteel rekonstrueeritakse Saara ja Venevere vaheline 15-kilomeetrine lõik. Eeldatav maksumus on 5,9 miljonit eurot ning plaanitavalt on tegu kaks aastat kestva ehitustööga, mille osad lõigud valmivad juba tänavu.
  • Tallinna-Narva maanteel jätkub Sillamäe linnasisesel lõigul kogujatee ehitus Pavlovi tänava ja linna Narva-poolse piiri vahel. Objekti maksumus on 1,5 miljonit eurot ning valmib 2018. aasta suvel.
  • Keila-Haapsalu maantee Seljaküla-Keedika lõigu rekonstrueerimise maksumus on eeldatavalt 3,3 miljonit eurot ja valmimisaeg sügis 2018.
  • Imavere-Viljandi-Karksi-Nuia maantee Loodi-Sultsi lõigu rekonstrueerimise maksumus on 2,5 miljonit eurot ja eeldatav valmimisaeg on sügis 2018.
  • Pärnu-Tori maantee rekonstrueerimise maksumus on 3,1 miljonit eurot ja eeldatav valmimisaeg sügis 2018.
Tagasi üles