Vargustelaine ajas mootorratturid ärevile

Kadri Ratt
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Kristo Kivisoo/ Järva Teataja

Biker.ee foorumis on viimastel kuudel teatatud juba enam kui kümne mootorratta vargusest ning tsiklimehed on nii mures, et kaaluvad suisa võimalust ratast edaspidi toas hoida.

Ainuüksi mais on mootorrattavarguste kohta Biker.ee foorumisse üles pandud kuus teadet.

«See värk läheb ikka päris käest ära juba. Sellist vargustelaviini mina ei mäletagi,» märkis üks foorumikasutaja. «Täitsa p***** värk jah, peab vist tuppa tooma ratta,» tõdes teine.

«Kindel on see, et lõbusõiduks neid ei varastata. Arvatavasti need lõuna poole liiguvad, Lätti, Leetu, Valgevenesse. Piiril võiks kontrolli taastada, oleks raskem ära tassida» leidis kolmas.

Mullu mootorratta omanikuks saanud Merje Raidalu kinnitas Postimees.ee´le, et tema on ka suhtlusportaalis Facebook tänavu mitmeid teateid varguste kohta lugenud ja edastanud.

Biker.ee looja Väino Laisaar rääkis Postimees.ee´le, et kuigi kevaditi on vargusi ikka rohkem olnud, siis tänavu tundub, et olukord on eriti hull. «Seda võiks juba epideemiaks nimetada,» leidis ta.

Laisaare sõnul liiguvad mootorratturite hulgas jutud, et tegemist võib olla mõnest naaberriigist tulnud kuritegeliku grupeeringuga, kes toimetavad rattaid üle piiri.

«Eestis pole varastatud ratastega midagi peale hakata, sest meil on mootorrattureid üsna vähe, inimesed hoiavad kokku ja üksteise rattaid teatakse, nii et kui kuskil keegi märkab, et müüakse mõnda tuttavat ratast, siis saadakse varastele kohe jälile,» selgitas Laisaar.

Samas tõdes mees, et kui mootorratas on varastatud, siis võimalus see tagasi saada on väga väike. «Üldiselt on nii, et kui läinud, siis läinud,» märkis ta.

2004. aastal langes Laisaar ka ise varguse ohvriks ning pärast seda pole tema mootorrattast rohkem kippu ega kõppu kuulda olnud. Ta soovitas mootorrattureil teha omalt poolt kõik selleks, et sõidukit poleks lihtne varastada. «Kohati tundub, et inimesed on muutunud liiga usaldavaks ega võta tarvitusele kõiki meetmeid varguse ärahoidmiseks,» lisas mees.

Politsei- ja piirivalveameti pressiesindaja Kaarel Kuusk aga ütles Postimees.ee´le, et nemad pole mootorrataste varguste lainet hiljuti täheldanud. Ka ei ole politseil tema sõnul põhjust arvata, et Eestis tegutseks mõni mootorrattavargustele keskendunud kuritegelik jõuk.

Kuuse sõnul on mootorrattavarguste puhul enamasti saanud saatuslikuks asjaolu, et sõiduk on jäetud kas täiesti järelevalveta või on see liiga kergelt äraveetav. «Varastatakse kõike, mida vähegi on võimalik kätte saada. Ka vanu mootorrattaid, mis näiteks kuskil kuuri all seisavad,» märkis Kuusk.

Eksklusiivsemaid mootorrattaid varastatakse tema sõnul harvemini, sest neid üldjuhul ka hoitakse paremini.

Politsei peamine soovitus mootorrattaomanikele on, et sõiduriista ei tohi jätta järelevalveta. Võimalusel tuleks mootorratast hoida garaažis, selle puudumisel aga kindlasti turvaseadme abil korralikult kinnitada.

Mootorrattale tasub Kuuse sõnul muretseda ka signalisatsiooniseade ning parkimisel tuleks ratas võimalusel jätta sellisesse kohta, kus on üleval valvekaamerad.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles