Lööme masinad läikima ja paneme väljanäitusele!

Kristina Traks
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Erika Pääbus ja Aivar Alviste Andre Farmist osalevad Maamessil oma juustukeradega.
Erika Pääbus ja Aivar Alviste Andre Farmist osalevad Maamessil oma juustukeradega. Foto: Kristina Traks

Kümned ettevõtted ja tuhanded maaeluhuvilised saavad kokku sel nädalal toimuval igakevadisel Maamessil. Uurisime mõne osaleja käest, milliste ootustega tänavusel maaettevõtjate suursündmusel osaletakse.

„Maamess on tore algus kevadele – saab masinad puhtaks pesta ja näitusele välja panna,” ütleb metsa-, põllumajandus- ja ehitusmasinaid müüva Intrac Eesti juhatuse esimees Tanel Teimann. „Selle ürituse peamine väärtus on võimalus vahetult suhelda klientidega. Mess ongi meie jaoks eelkõige sotsiaalne ja turunduslik sündmus, mitte niivõrd tehingute ja uute klientide leidmise koht. Samuti hea võimalus näidata uusi masinaid.”

Ajakava on Maamessil nii, et neljapäeval-reedel oodatakse profikasutajaid, laupäeval aga kõiki huvilisi. „Oleme Maamessil osalenud selle algusest peale ning leiame, et kohalolek on äärmiselt vajalik. Neljapäeval-reedel tuleb masinaid vaatama palju profikasutajaid ja kui meid kohal pole, võib mõni konkurent meie potentsiaalsel kliendil ehk liiga kaua kätt peos hoida,” muigab Teimann.

Teimann toob tutvustavatest masinatest välja 8rattalise John Deere’i harvesteri, mis aitab metsamehel hakkama saada oludes, kus talv on aina lühem ja töötada tuleb pehmel pinnasel. „Esmakordselt on selline masin saadaval ka 8rattalisena. Kui lisada laiad roomikud, on tulemuseks tõsine tegija, mis saab hakkama nii pehmel pinnasel kui ka küngastel ronimisega,” seletab Teimann. Lisaks näitab Intrac Massey Fergusoni uusi traktoreid, Manitou uudset põllumajanduslikku kahveltõstukit jpm.

Kevadine kokkusaamiskoht enne põllutöid

Baltic Agro arendusdirektor Margus Ameerikas sõnab, et Maamessil kohalolu juba eeldatakse, sest põllumehe jaoks on see sündmus, kust ikka katsutakse läbi astuda. „Juba ajaliselt on see ju nii rihitud, et põllumehel oleks mahti enne suuremaid kevadtöid korraks aeg maha võtta ja messilt läbi tulla,” ütleb Ameerikas. „See on kevadine kokkusaamiskoht enne põllutöid.”

Nii nagu Teimann, sõnab ka Ameerikas, et peamiselt on mess siiski suhtlemiskoht, mitte otseselt äritegemise koht. „Maamessi ajaks on meil 80 protsenti hooajatoodetest juba müüdud ehk meie jaoks on müügihooaeg sisuliselt lõppenud. Samas me ju ei tegele ainult masinate ja tarvikute müügiga, vaid oleme oma klientidele partnerid, see aga tähendab pidevat suhtlust. Maamessil on selleks väga hea võimalus,” räägib Ameerikas.

Baltic Agro on näitusel tähelepanu keskmesse tõstnud masinad. Näiteks näidatakse John Deere’i iseliikuvat taimekaitsepritsi, mida siinmail näeb esimest korda. „Maamessi teeb osaleja jaoks küllalt keeruliseks see, et mess on mõeldud kõigile – nii profikasutajale kui ka tavainimesele. Sellepärast on vaja näidata kõigile midagi. Nii näitamegi põllumeestele masinaid, tavainimestele muruniidukeid ja aiatooteid,” selgitab Ameerikas. „Maamess ei ole ammu enam üksnes põllumeeste üritus, vaid on kasvanud nendest piiridest palju kaugemale.”

Debüüt Maamessil

Esimest korda leiab Maamessi osalejate seast ASi Eestivili, kes tutvustab kaubamärki tellieestitoit.ee. Ettevõtminegi on uhiuus, vaid mõned kuud vana. „Meie jaoks on Maamessil osalemine esimene suurem avalik ülesastumine, debüüt,” ütleb Karin Juuse Eestivili ASist. „Eesmärk on tutvustada kaubamärki, Maamessil on palju just meie võimalikke kliente ehk inimesi, kes soovivad mugavalt tellida head Eesti väiketootjatelt pärinevat toidukraami. Näeme oma klientidena just Tartus ja Tartu ümbruses elavaid inimesi. Üksiti teeme reklaami tootjatele, kelle kaupu meie keskkonna kaudu osta saab.”

Tellieestitoit.ee on keskkond, kust saab osta paljude Eesti väiketootjate toidukraami, kes oma väiksuse tõttu suurpoodide letile ei jõua, kuid kelle pakutu on sellegipoolest kvaliteetne, värske ja rikastab tarbija toidulauda. Juuse ütleb, et keskkonnaga on ühinenud paarsada Eesti väiketootjat, tooteid on tuhande ringis. „Idee on viia värske Eesti toit tootjalt otse tarbijale koju. Meiega on liitunud väiketootjad, kellel võib-olla omal kodulehtegi pole,” lisab Juuse. „Maamessil loodame kohtuda paljude tulevaste klientidega.”

Tartumaal asuva Andre Farmi peremees Aivar Alviste ütleb, et Maamessil hakkas ettevõte osalema kohe esimesest tegevusaastast peale. „2015. aasta sügisel said valmis meie esimesed juustud ja 2016. aasta kevadel olime nendega Maamessil väljas. Mess on koht, kus sa lihtsalt pead kohal olema. Anname seal oma juustusid maitsta ja saame neid igakülgselt tutvustada,” ütleb Alviste. „Eks selgitame ka, miks on meie juustud natuke kallimad. Räägime, kuidas neid teeme.”

Alviste tunnistab, et osalejale on Maamessi päevad nii kiired, et teiste osalejate uudistamiseks aega ei jäägi. „Tegemist on seal alati palju ja see on väga tore, rahvahulkade pärast me ju seal osalemegi.”

Hea koht pangateenuste tutvustamiseks

Nagu märgib Margus Ameerikas, pole Maamess ammu enam tunkedes põllumeeste kohtumiskoht. Näiteks võib tuua Coop Panga, kes on üritusel viimastel aastatel aktiivselt osalenud. Tõsi, seekord ollakse esimest korda väljas Coop Panga brändinime all. „Mess annab hea võimaluse vahetult kliendiga suhelda, kontakte luua ja tooteid tutvustada. Kuna Coop Pank on regionaalne pank, oleme ühtlasi tugev finantspartner ettevõtetele väljaspool Tallinna. Meie boksi on oodatud kõik huvilised, meilt saab nii era- kui ka äriklient ülevaate Coop Panga parimatest finantseerimistoodetest ja -teenustest,” räägib Coop Panga ärikliendi finantseerimise äriliini juht Helo Koskinen.

Coop Liisingu müügi ja partnerlussuhete juht Erki Hiiuväin lisab, et järjest enam kõnetab ja pakub Maamess tegevust valdkonnaga mitte nii tihedalt seotud inimestele. „Ilma liialdamata võib seda nimetada kogupereürituseks. Meie äriline ambitsioon ja strateegia haakub Coop Panga omaga – olla igas Eestimaa nurgas. Seega kui üks kolmepäevane üritus toob kokku nii palju varamüüjaid, põllumehi ja teisi sektoris tegutsevaid inimesi ning rohkelt ajakohast tehnikat ja tehnoloogiat, siis on igati loogiline, et Coop Liising on kohal,” sõnab Hiiuväin. „Saame suhelda otse sihtrühmaga, tugevdada olemasolevaid ning luua uusi kontakte inimeste ja koostööpartneritega, kes seda valdkonda veavad. Lisaks arvan, et tuleb olla kursis sellega, mis turul toimub, ja pole paremat allikat kui turuosalised ise.”

Coop Liising teeb koostööd kõikide sektori varamüüjatega ja pakub põllumehele liisingut sisuliselt kogu vajaliku masinapargi – randaalist kombainini – finantseerimiseks.

Maamessile registreeri kohe pärast messi

Maamessi korraldaja ASi Tartu Näitused juhataja Alo Pettai ütleb, et Maamess hõlmab tänavu 7hektarise ala ja väljas on 470 ettevõtet. Viimastel aastatel ongi osalejate arv jäänud 500 lähedale. Osalejate arvu määrab kaks asjaolu – ekspositsioonipinna suurus ja kaaseksponentide hulk. „Maamessile registreerumine algab sisuliselt kohe pärast messi. Esmalt paneme paika suuri pindu vajavate erialaettevõtete ekspositsioonid, seejärel teised. Lihtsamalt öeldes laome justkui suurt puslet kokku, seejuures silmas pidades, et messiala käiguteed oleksid piisavalt laiad, oleks ruumi logistikaks ja parkimiseks, samuti toitlustamiseks ja muuks, näiteks raievõistlusteks. Kuna messipindu on piiratud kogus, koonduvad ettevõtted sageli ühisesse ekspositsiooni, näiteks eksponendid, kellel on sarnane tegevusala või kes on omavahel ärilistes suhetes,” selgitab Pettai.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles