Lääne sõnul on tasuta bussisõidu teema olnud nii heitlik, siis kohalikud vallajuhid pole seda seni tõsiselt võtnud. «Nüüd on see aeg käes ja see otsus tuleb teha,» tõdes ta. «Te eeldate kas ei- või jaa-vastust, aga ma ei ole kummaski kindel,» lisas ta.
Lääne võib eeldada, et tasuta bussisõidu tulles teatud liinidel võib reisijate arv kasvada ja seda arvesse võttes taotleti ka lisaraha liinivõrgu tihendamiseks. «Meie pikkadel lohisevatel liinidel inimesed ilmselt rohkem sõitma ei hakka, aga nö linna ja külamagalate vahel võib see liiklus tihedamaks minna,» sõnas Lääne.
Milliseid liine oleks vaja muuta selgub aasta teises pooles. «Ma arvan, et 1. juuliks ei saa keegi liinid tihendamisega hakkama. Kõige pealt tuleb 1. juuliks hinnaasi teha selgeks, siis saab hakata vaatama, mis sammud on järgmiseks vajalikud,» oli ta veendunud.
Lääne sõnul oleks võinud minister määruse varem allkirjastada, et ühistranspordi keskustel oleks jäänud rohkem aega nö atra seada. «Ma ei saa öelda, et see (otsustamise jätmine kohalikule tasemele – toim) ei meeldi, aga eelnev aeg seda ju suures osas välistati ja sellepärast ongi praegu ootamatu olukord,» sõnas Lääne. «Ma eeldasin suure tõenäosusega, et meile öeldakse ette, kuidas tuleb käituda,» lisas Jõgeva keskuse juht.
Lisaraha liinivõrgu tihendamiseks
Lisaks tasuta sõidu rakendamiseks mõeldud vahenditele eraldab riik kohalikele keskustele raha ka liinide tihendamiseks ja see raha on ette nähtud kõigile, sõltumata sellest, kas piirkond rakendab tasuta sõitu või mitte.
«Meie eesmärk on endiselt tuua maapiirkondadesse tasuta sõit, kuid on loomulik, et kuulame kohalike keskuste soove. Tasuta sõidust loobumist peavad ühistranspordikeskused Maanteeametile põhjendama. Sellisel juhul on neil võimalus jätkata tänase hinnaga või soovi korral hinda alandada. See saab olema kohalike enda otsus. Rõhutan, et liinitihenduse raha on olemas kõigile ja seda suuremas mahus, kui on näiteks viimasel kümnel aastal piirkondadele liinide arendamiseks eraldatud,» lisas Simson.