Kümme aastat 9GAGi: kuidas sõpruskonna veebilehest sai interneti fenomen

PM Majandus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto on illustratiivne.
Foto on illustratiivne. Foto: Wavebreakmedia ltd / PantherMedia / Wavebreakmedia ltd

IT- ettevõtja Ray Chani sõnul sai 9GAG alguse sellest, et neil ei olnud lihtsalt sõpradega kohta, kust naljakaid pilte leida ja neid omakorda teistega jagada. 

«Põhimõtteliselt tahtsime me lahendada oma enda probleemi - kuidas leida naljakaid pilte ja kuidas neid enda sõpradega jagada?» selgitas 9GAGi looja Ray Chan CNN-le, kuidas maailmakuulus veebilehekülg, kus inimesed üksteisega naljakaid fotosid ja videosid jagavad, alguse sai.

2008. aastal kogus Chan 9GAGi alustamiseks koos oma nelja sõbraga kokku 1270 dollarit, hakates nii veebileheküljega oma igapäevatöö kõrvalt tegelema. Sealjuures ei olnud meestel õrna aimugi, et vähem kui kümne aastaga saab nende ettevõtmisest üks maailma populaarseimaid internetiportaale.

Chani sõnul külastab tänasel päeval 9GAGi ühes kuus üle 150 miljoni kasutaja. Nende Facebooki lehel on 39 miljonit meeldimist ning Instagramis jälgib 9GAGi tegemisi 44,5 miljonit inimest.

9GAGi algusaegadel töötas Chan projektijuhina raamatusõprade veebiklubis ning katsetas vabal ajal ka teiste ideedega. «Ma leidsin, et internet on heaks platvormiks, mille vahendusel erinevaid asju proovida,» selgitas mees.

Sealjuures ei pidanud mehed 9GAGile reklaami tegemagi - kui alguses jagasid veebilehel omavahel pilte vaid Chan ja tema sõbrad, siis loojate tuttavate kaudu hakkas uus meelelahutusportaal jõudma ka nende enda tutvusringkonnast kaugemale. Samal ajal kogusid üha enam populaarsust teised sotsiaalmeediakanalid nagu Facebook ja Twitter, mille kasutajad hakkasid seal jagama ka 9GAGist leitud humoorikaid pilte.

Chan ja tema kolleegid töötasid enda sõnul pidevalt selle nimel, et veebilehekülge paremaks muuta. «Meil võttis pikalt aega, et välja mõelda, mida meie kasutajad päriselt näha tahavad ja mida me peame tegema, et oma toodet arendada,» selgitas mees.

Chan ei oska välja tuua konkreetset hetke, millal 9GAG oma suure populaarsuse saavutas, kuid alates 2012. aastast ei olnud tema sõnul enam kindlalt tegemist lihtsalt nende kõrvaprojektiga. Chan ja teised neli 9GAGi loojat loobusid oma tööst, et töötada 9GAGi nimel iga päev ning leida viisid, kuidas see võiks ka raha sisse tooma hakata.

Samal aastal tuli 9GAG välja nii iOSe kui Androidi rakenduste ning ametlike sotsiaalmeedia kontodega. Veebilehel hakati samuti kuvama esimesi reklaame, millest on tänaseks saanud 9GAGi suurim tuluallikas.

9GAGi tiim lendas seejärel Silicon Valleysse ning tõstis veebiplatvormi arendamiseks 2,8 miljonit dollarit, saades rahastust 22lt investorilt.

2013. aastal palkas 9GAG juba oma esimese töötaja - täna on ettevõttel Hong Kongis ja New Yorgis kokku umbes 30 töötajat.

Chani sõnul on veebilehe aktiivseimateks kasutajateks 18-24 aastased noored ning kõige populaarsem on 9GAG Ameerika Ühendriikides.

Oma ettevõtte konkurentideks peab Chan sealjuures aga kõiki, kes suudavad inimesi naerma ajada ja aidata neil aega surnuks lüüa.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles