Millisest autost unistab eestlane sel suvel? Eesti inimese suveauto võiks olla kiire ja mugav kabriolett.

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Bigbank

Hoolimata sellest, et Eestis on aasta keskmine temperatuur vaid viis plusskraadi ning ka suvel tõuseb kraadiklaasi näit harva üle 25 kraadi, sooviks eestimaalased enda õuele lisaks talvisele sõiduvahendile ka suvisemat avatava katusega neljarattalist.

Nagu ka eelmisel aastal, otsustas Bigbank uurida, milline võiks olla eestlaste unistuste suveauto. Enam kui kolmandik seni kampaanias osalenutest on valinud kampaanias osalevatest erinevatest sõidukitest enda lemmikuks kabrioleti.

Kabriote ajalugu on praktiliselt sama vana kui autode ajalugu. Suur osa esimesi autosid olidki kas ilma katuseta või siis kergesti eemaldava katusega. Idee oli üle võetud hobukaarikutelt, mille puhul olid samuti kasutusel kas riidest või nahast eemaldatavad katused. Koos metallkerega autode masstootmise algusega 20ndatel aastatel kadusid kabrioletid kiirelt turult ning kolmekümnendate keskel olid müügis veel vaid mõned eriti eksklusiivsed spetsiaalselt toodetud luksmudelid, mille hinnad olid ülikõrged. Peale teist maailmasõda aga nõudlus kabriolettautode vastu kasvas ning seega tuli turule ka hulgaliselt odavamaid ning seega ka rahvale kättesaadavamaid autosid.

Läbi viimaste aastakümnete on küll pidevalt olnud jutuks kabriolettide turvalisuse küsimus, kuid uute materjalide ning turvalahenduste abil on suudetud muuta ka lahtikäiva katusega sõidukid liiklejatele turvalisemaks. Täna pakuvad uute mudelitena kabriolette enamik autotootjaid ning samuti pakuvad autode ümberehitamist nii mõnedki autode tuunimise ja remondiga seotud ettevõtted. Muidugi tuleb ümberehituse juures silmas pidada seda, et sõiduki ümberehitus peab olema kooskõlastatud Maanteeametis ning samuti peab ümberehitatud sõiduk vastama kõikidele kehtivatele tehnonõuetele, et ümberehitatud auto saaks Maanteeametilt loa liigelda tavaliikluses.

Täna on näiteks Auto24 keskkonnas pakkumisel enam kui 300 kasutatud kabrioletti, mis tähendab, et Eestis on huvi kabriolettide vast üsna suur. Uue kabrioleti hinnad Eestis algavad ca. 18 000 eurost, samas kui kasutatud kabriolettauto saab kätte ka juba 1 000 euroga.

Lisaks BMW kabriolettversioonile, millega saab nautida Eestimaa suviseid tuuleiile, on Bigbanki kampaanias võimalik oma valik teha väga erinevate sõidukite vahel. Valikus on nii tõsiseid tööautosid nagu näiteks Mazda 6, aga ka selliseid pärleid, nagu GAZ 21 aastast 1963 ja suurepäraselt suvila asenduseks sobiv Chevrolet autoelamu, millega minna suvist Eestimaad avastama.

Kui Sa pole veel proovinud, siis tasub kindlasti tulla ja panna oma õnn proovile ka Suveauto valimisel, sest kui peaks vedama, siis võid endale oma suvise lemmiku võita! Kampaaniaga saad lähemalt tutvuda siin.

Copy
Tagasi üles