Tuhanded paroolikaardi kasutajad on valinud uue lahenduse

Swedbank
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: swedbank

Pangateenuseid kasutatakse järjest rohkem digikanalites ja paljud kliendid eelistavad toimetada mobiilipangas. Selle taustal on suurema tähelepanu all autentimisvahendite tänapäevastamine ja turvalisus. Kui 20 aastat tagasi oli paroolikaart uudne ja peamine lahendus pangateenuste kasutamiseks, siis tänapäeval eelistatakse mugavamaid lahendusi nagu Smart-ID, ID-kaart või mobiil-ID.

Paroolikaardi kasutamine on piiratud juba praegu. Üleeuroopaline seadusemuudatus aga karmistab turvanõudeid veelgi ja paroolikaart muutub sisuliselt kasutuks. Seetõttu saadame tublilt tööd teinud paroolikaardi teenitud puhkusele. Tänavu veebruarist ei ole Swedbank enam uusi paroolikaarte väljastanud ja järgmise aasta veebruarist muutuvad kehtetuks ka varem väljastatud kaardid. Nende asemele saavad kliendid valida endale sobiva alternatiivi nelja lahenduse seast.

Millega paroolikaart asendada?

Kui Swedbankis kasutab praegu paroolikaarti veel umbes 200 000 inimest, siis aasta algusest on enam kui 30 000 klienti selle välja vahetanud mõne turvalisema autentimisvahendi, näiteks Smart-ID või mobiil-ID vastu. Kui ka Sina kasutad veel paroolikaarti, soovitame Sul kohe leida endale sobiv lahendus. Nii saad seda juba varakult katsetada, kuid samal ajal on paroolikaart varuks taskus.

Kellele sobivad Smart-ID ja mobiil-ID?

Kui soovid kasutada nii interneti- kui ka mobiilipanka, soovitame võtta kasutusele Smart-ID või mobiil-ID. Viimasel ajal on kõige populaarsemaks muutunud Smart-ID, mida kasutab Eestis juba üle 190 000 inimese. See on tasuta ja sobib ennekõike aktiivsele nutiseadmete kasutajale. Smart-ID saab nii iseseisvalt nutiseadmesse alla laadida kui ka vormistada pangaesinduses. Mobiil-ID on tasuline teenus, mis sobib ka nuputelefoni kasutajatele. Mobiil-ID vormistamiseks tuleb pöörduda oma mobiilioperaatori poole.

Kelle jaoks on parim valik ID-kaart ja PIN-kalkulaator?

Kui nutiseade puudub ja kasutad peamiselt internetipanka, soovitame valida ID-kaardi või PIN-kalkulaatori. ID-kaardiga panka sisenedes on vaja ID-kaardi lugejat ja arvutisse peab olema installeeritud vajalik tarkvara (kasutajatunnus on sama mis paroolikaardil). PIN-kalkulaator on seade, mis loob automaatselt ühekordseid paroole. PIN-kalkulaator on tasuline ja selle saab pangaesindusest.

Nutikoolitused ja nõustamine

Kui Sul on siiski veel keeruline paroolikaardi väljavahetamisel otsustada ühe või teise alternatiivi kasuks, ootame Sind Swedbanki esindustesse üle Eesti, kus meie nõustajad on hea nõuga abiks. Lisainfot leiad ka aadressilt www.swedbank.ee/autentimine. Peale selle korraldab NutiAkadeemia Eestimaa eri paigus tasuta loenguid ja koolitusi, kus õpetatakse turvaliselt kasutama nii nutiseadmeid kui ka igapäevaseid e-teenuseid (sh Smart-ID-d ja mobiil-ID-d). Vaata aadressilt www.nutiakadeemia.ee, kus toimub Sulle lähim koolitus. Samuti kutsume üles nutiteadlikumaid inimesi oma sõpru, töökaaslasi ja pereliikmeid abistama, et nende üleminek paroolikaardilt uuele lahendusele oleks sujuv.

Finantsteenuseid pakub Swedbank AS. Tutvu tingimustega aadressil www.swedbank.ee, vajadusel konsulteeri spetsialistiga.

Copy
Tagasi üles