Kagu Ühistranspordikeskus otsustas kehtestada tasuta ühistranspordi

Buss ja reisija. Pilt on illustratiivne.

FOTO: Urmas Luik / Pärnu Postimees

Võru- ja Põlvamaal ühistransporti korraldav Kagu Ühistranspordikeskus otsustas kolmapäevasel üldkoosolekul kehtestada alates 1. juulist tasuta ühistranspordi maakondlikel bussiliinidel.

«Meil oli täna üldkoosolek, kus olid kohal kõigi omavalitsuste esindajad ja maanteeamet. Koosoleku käigus arutasime ministri määrust ja üldkoosolek jõudis seisukohale, et arvestades võimalusi, mida see määrus inimestele pakub, oleks tark pakutavad vahendid vastu võtta,» ütles Kagu Ühistranspordikeskuse juhatuse liige Sander Saar BNSile.

Saare sõnul on see mõistlik, tulenevalt seatud kilomeetri hinnapiirist piletil. «Kui inimene sõidab peatuse vahel kaks kilomeetrit, siis küsitakse piletitasu 10 senti. Arvestades selle administreerimiskulusid on selle väljastamine lõpuks otstarbetu,» märkis Saar.

«Samas ei anna määrus meile võimalust teha riigieelarvelistest vahenditest sõidusoodustusi näiteks õpilastele või pensionäridele ja ütleb selgelt, et see peab toimuma kohaliku omavalitsuse eelarvest,» ütles Saar. «Viimane kaalutlus oli otsus võtta vastu ministri tahe ja poliitiline otsus ja sellega kaasa minna ehk võtta seda, mida pakutakse.»

Teisipäeval saatsid ühistranspordikeskuste esindajad majandus- ja taristuministrile Kadri Simsonile ja maanteeameti peadirektorile Priit Saukile ühispöördumise, kus tegid ettepaneku tasuta ühistranspordi rakendamise tähtaega kolme kuu võrra edasi lükata.

Saare sõnul ütles minister teispäeval selgelt, et ei plaani määrust muuta ning sellest tulenevalt langetas üldkoosolek täna ka otsuse.

Majandus- ja taristuminister Kadri Simson allkirjastas aprilli lõpus piletihinnamääruse, mis võimaldab juulist maakondlikel bussiliinidel endiselt senises määras piletit küsida kuid ka tasuta transporti pakkuda. Kui kohalikud ühistranspordikeskused maakondlikus bussiliikluses juulist piletihindu ei langeta, näiteks nullini, siis nad jäävad osaliselt ilma riigieelarves ette nähtud maakondliku ühistranspordi lisarahastusest.

Tagasi üles