Ilmar Tomusk: bussijuhtide keelenõue – kas ja miks?

Ilmar Tomusk
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rakvere bussijaam. FOTO: Marianne Loorents
Rakvere bussijaam. FOTO: Marianne Loorents Foto: Marianne Loorents

Keelenõuete leevendamine ühe taseme võrra ei lahenda tööturul tekkinud probleeme, kirjutab keeleinspektsiooni peadirektor Ilmar Tomusk.

Autoettevõtete liit on teinud ettepaneku leevendada bussijuhtide keelenõudeid, kuna nõutud keeleoskusega inimesi pole bussijuhitööle piisavalt leida. Liidu eestkõneleja sõnul on 70 protsendil bussijuhtidest vanust üle 50 aasta.

Olen seisukohal, et keelenõuete leevendamine ühe taseme võrra, B1-lt A2-le, ei lahenda tööturul kerkinud probleeme. Vaja oleks mõelda pigem sellele, mis motiveeriks nooremaid ning parema eesti keele oskusega inimesi valima just bussijuhi elukutset. Inspektsiooni järelevalvepraktika näitab, et nooremate mitte-eestlaste riigikeeleoskus on vanemate omast parem, küsimus on pigem selles, miks ei taheta töötada bussijuhina. Või oleks õigem küsida – miks ei taheta seda teha Eestis?

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles