Juhtkiri: Rail Balticu paralleelmaailmad

Arvamustoimetus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Teatud inimeste vastuseisule vaatamata Rail Baltic tuleb, nagu selle peatuski Pärnus Papiniidus.
Teatud inimeste vastuseisule vaatamata Rail Baltic tuleb, nagu selle peatuski Pärnus Papiniidus. Foto: Urmas Luik
  • Rail Balticu arutelul riigikogus mõttevahetuseni ei jõutud.
  • AS Wendre võiks sobiva transporditeenuse puhul loobuda 30 sadulveokist ööpäevas.
  • Keerulisem on mõista, kuidas annaks Rail Baltic hoogu Pärnu hääbunud tööstusele.

Tänases Pärnu Postimehes ilmuv Rail Balticu teemaline intervjuu kinnitab veel kord, et tõepoolest eksisteerib selles küsimuses nagu kaks paralleelmaailma. Üks on see, mida esindavad Rail Balticu projekti vedajad. Teises tegutsevad need, kes vastustavad kogu raudteeprojekti. Kuna tegemist on selgelt paralleelse suhtumisega, ei saa neil kunagi tekkida puutepunkti.

Rail Baltic muutub asjahuvilisele usu­küsimuseks. Me kas usume, et megaprojekt ühendab meie ääremaa Euroopaga, või näeme raudtees üksnes kurjuse kehastust, mille ehitamise pärast ei jõua tulevased põlved praegusi otsustajaid ära kiruda.

Seda, et tegemist on usuküsimusega, näitas Rail Balticu arutelu riigikogus, kus tõelise mõttevahetuseni ei jõutudki. Mõlemad pooled esitasid oma argumente, jättes kuulaja otsustada, kelle jutt kõlab tõepärasemalt.

Rail Balticu eksperdid on kokku arvanud nii oletatavad kaubavood kui reisijahulgad ja näevad raudtee tulevikku paljutõotavana. Vastasrind on samuti teinud arvutusi ja seisukohal, et ei jätku sõitjaid ega kaupa.

Rail Baltic muutub asjahuvilisele usuküsimuseks.

Huvitav on tõik, et AS Wendre võiks sobiva transporditeenuse puhul loobuda 30 sadulveokist ööpäevas. Kahtlemata tuleks see kasuks keskkonnale. Keerulisem on mõista, kuidas annaks Rail Baltic hoogu Pärnu hääbunud tööstusele (masina-, õlle-, leivatehas, piima- ja linakombinaat).

Küsitav on, kas Tallinna ja Pärnu vahel bussiga sõitvad inimesed istuvad ümber rongile. Siin tuleb arvestada, kus asub Pärnus bussi- ja kus raudteejaam ja kui mugav on mõlemasse pääseda.

Üks paistab olevat kindel: Rail Baltic tuleb, sest nii on otsustatud. Polegi oluline, kas rongid hakkavad veerema plaanikohaselt 2026. aastal või venib liikluse algus arvukate hankevaidluste pärast.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles