Smartlynxi õnnetuse põhjus siiani selguseta

Aivar Pau
, ajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hädamaandumise teinud lennuki mootor, mis kokkupõrkel maaga põlema süttis ja lennu ajal seiskus.
Hädamaandumise teinud lennuki mootor, mis kokkupõrkel maaga põlema süttis ja lennu ajal seiskus. Foto: Erakogu

Tallinna lennuväljal veebruaris Smartlynxi lennukiga juhtunud raske lennuintsidendi põhjused pole praeguseks veel välja selgitatud.

Teada on praegu kindlalt see, et 28. veebruaril kell 17.04 ei suutnud treeninglende teinud Smartlynxi Airbus A-320-214 pärast edukat lennurajale maandumist uuel õhkutõusul kõrgust koguda. Õhusõiduk ei reageerinud kõikidele korraldustele, kaotas kõrgust ja põrkas lennuraja otsa lähedal vastu rada. Kokkupõrke käigus puudutasid mootorid lennurada ning purunesid telikute luugid.

Pärast kokkupõrget maaga kogus õhusõiduk siiski uuesti kõrgust ning pilootidel õnnestus õhusõiduk stabiliseerida ja tagasi pöörata, ent pöörde sooritamise järel seiskusid mõlemad õhusõiduki mootorid ja nii tuli lennuk maandada mittetöötavate mootoriteta. Õhusõiduk maandus kell 17.11 umbes 150 meetrit enne lennurada ja jäi lõplikult pidama 15 meetrit lennurajast lõunas.

Siiani pole ametlikku seisukohta aga selle kohta, mis oli lennuintsidendi algne põhjus ehk miks ei suutnud see maandumise järel kohe uuesti kõrgust koguda.

«Smartlynxi õnnetuse uurimine edeneb plaanipäraselt, kuid kuna tegemist on väga mahuka ja tehnilise uurimisega, siis praegu veel on vara teha lõplikke järeldusi,» ütles Postimehele intsidenti uuriva Ohutusjuurdluse Keskuse (OJK) juhataja Jens Haug.

Haug lubas, et kindlasti avaldab OJK kõik õnnetuse põhjused uurimisaruandes, mis tehakse avalikuks asutuse veebilehel kohe pärast valmimist.

Õnnetusse sattunud lennuki pardal olid kapten-instruktor, teine piloot, neli õpilast ja lennuameti inspektor. Koolitusel viidi konveiermaandumistena (touch and go) läbi tüübipädevuskoolitust. Instruktor ja üks õpilastest said õnnetuse käigus kergeid vigastusi.

Lennukil on avanenud Ram Air Turbine ehk tuulegeneraator hädavajaliku elektrivoolu tekitamiseks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles