Politsei sai ohtralt peavalu põhjustanud kopterist lahti

Hanneli Rudi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Enstrom 480B on veel politsei- ja piirivalveameti lennusalga värvides.
Enstrom 480B on veel politsei- ja piirivalveameti lennusalga värvides. Foto: Eero Vabamägi

Politsei- ja piirivalveamet (PPA) on lõpuks leidnud ostja keskkonnaseire lendudeks soetatud kopterile, mille kasutamist saatsid pidevad probleemid.

Politsei- ja piirivalveamet pani mullu novembris alghinnaga 350 000 eurot müüki kopteri Enstrom-480, kiire ostukorral oleks kopteri hind olnud 500 000 eurot, kuid mullu jäi kopter müümata. Ka tänavu kevadel  jäi kopter müümata, kuid nüüd õnnetus see maha müüa.

Enstrom 480B (ühe-mootoriline kopter)

Meeskonnaliikmeid: 1 piloot

Reisijakohti: kuni 3

Maksimaalne stardimass: 1361 kg

Lennukiirus: kuni 180 km/h (100 sõlme)

Maksimaalne lennuaeg: 3h

Kopter müüdi maha 333 000 euro eest ja ostjateks olid prantslastest eraisikud,» ütles politsei- ja piirivalveameti pressiesindaja Olja Kivistik. Ka õnnestus piirivalvel leida 300 000 euro eest leida ostja vanale seirelennule L-410. Selle ostis ära Saksa firma.

Kokku lootis riik kahe lennumasina müügist teenida 600 000 eurot ning kahe lennumasina müügist saadud raha kulus uue seirelennuki soetamiseks. Uus seirelennuk alustab juulis Eestis tööd.

Enstrom 480B kopteri tellis keskkonnainspektsioon 2006. aastal seirelendude jaoks ning kopter maksis toona 11 miljonit Eesti krooni (700 000 eurot).

USA firmalt Enstrom Helicopter Corporation tellitud kopteriga tekkisid probleemid kohe alguses, sest keskkonnainspektsioon lükkas ostu eest käibemaksu tasumise kohustuse ameeriklastele, kes aga polnud sellega nõus ning ei andnud valmis kopterit eestlastele kätte.

Keskkonnainspektsiooni peadirektori asetäitja Tarvo Roose rääkis toona Postimehele, et lõpuks jõuti kompromissile - käibemaksu tasub küll keskkonnainspektsioon, Enstrom annab aga kopteriga lendavale piirivalve lennusalgale oma ametliku esinduse staatuse. See tähendab, et kopterit ei pea hoolduseks ja remondiks välismaale viima.

Samuti saab Eesti varuosade soetamisel 25 protsenti allahindlust. Kui aga mõnda teenust – näiteks mootori osade remonti – tuleb Enstromilt ikkagi osta, teeb firma kümme protsenti allahindlust.

Kuigi kopter saadi kätte, ei saanud seda kaheksa kuud kasutada hoolimata Eesti pilootide USAs õppimas käimisest, sest Euroopa Liidu eeskirjad nõuavad tüübikoolituselt vähemalt kahe nädala pikkust praktikat, lennusalga piloodid piirdusid USAs aga 24 tunniga, kirjutas Eesti Ekspress.

Mõned aastad pärast kopteri soetamist tekkisid ka probleemid varuosade saamisel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles