Kaspar Kuus: just noorena peab end arendama ja aina juurde õppima

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus

Kaspar Kuus õpib Eesti Kunstiakadeemias tootedisaini ja töötab Eesti startupis Lingvist, mis on keeleõppeplatvorm nii telefonil kui ka arvutis. Aga ilmselt on ta enam tuntud kui 2016. aastal Eesti parimaks õpilasfirmaks kuulutatud nn söödavate lusikate tootja Spoony asutaja.

Kaspar Kuus on osalenud ülikoolide äriideede arendamise programmis STARTER tiimiga Cody ja saanud USAs äriarendusprogrammi NGAL finaalvõistlusel raha Cody idee arendamiseks. Ta on aktiivne Junior Achievement Eesti tegevuste mentor. Gümnasistina juhendas Kuus Gustav Adolfi Gümnaasiumis ettevõtlus- ja investeerimisringi, ja soovitab kõigile aina juurde õppida ja ennast arendada, et leida oma tulevikutee.

Kaspar Kuus, mis on Sinu jaoks ettevõtlikkus ja kes/mis on olnud parim õpetaja?

Ettevõtlikkus on julgus astuda tundmatusse maailma. Kõikidel on ideid, kuid vaid vähesed viivad need ka ellu. Kõik Eesti õpilasfirmade loojad on astunud suure sammu oma elus, katsetades midagi uut ja õppides eeskätt oma vigadest. Parimad õpetajad on ennekõike meeskonnakaaslased, kes utsitavad edasi toimetama. Nemad inspireerivad ka iseennast ületama.

Tom Sawyer ja tema aiavärvimise lugu on selge neil, kes raamatu läbi lugenud või sattunud ise aeda värvima ja saanud möödakäijailt nii õunu kui ka õpetussõnu. Mida tähendab kaasamine ja meeskonna juhtimine, ülesannete andmine Sinu jaoks, kas see omadus saaks tuge ettevõtlusõppest?

Meeskonnatöö hüved ja valud tulevad hästi välja juba oma perekonnas, kus tuleb arvestada teiste liikmetega ja aidata teisi siis, kui neil pole võimalik seda ise teha. Samad printsiibid kehtivad ka edaspidises elus, mida saab hästi rakendada ka oma firma loomisesse. Meeskonnatöö puhul on äärmiselt oluline, et kõik sihivad sama eesmärgi poole. Jalgpalli ei saa nii mängida, et üks meeskonnaliige sihib ühte väravasse ja teine teise.

Edu ja Tegu on ka ettevõtlikkuskonkurss. Kas õpilastööd peaksid omavahel võistlema? Mida teistega võrdlemine tähendab?

Teistega võrdlemine on väga oluline, kuid sellest olulisem on iseenda varasema tulemusega end võrrelda. Näiteks kui müüd laadal maasikaid 200 euro eest, kuid kõrval müüdi kokku 300 euro eest, siis see ei tähenda ilmtingimata halba tulemust, kui eelneval korral jäid sul üldse marjad müümata. Iseenda arendamine on kõige olulisem. Järgmisel korral müüd maasikaid juba 400 euro eest.

Kui Sa oleksid nüüd end suvevaheajale asutav koolinoor, ja tead, et on väljakuulutatud ettevõtlikkuse konkurss, siis millises valdkonnas Sa näed töötegemise vajadust ja mida Sa noorematele soovitaksid?

Soovitan noortel tegutseda sel valdkonnas, mis neil meelepärane on. Nii on kõige rohkem motivatsiooni igapäevaselt üles ärgata ja säravate silmadega projekti kallale asuda. Asi peab tõesti meeldima, et tahta sellega päevi, kuid ja ka aastaid tegeleda.

Hariduse parendamine on mul alati südamelähedane olnud, olen mõistnud, et mida aktiivsemalt ma nooremas eas end arendan ja juurde õpin, seda selgemaks saab mu tulevik ja soovitan seda ka teistele.

Aitäh!

Ettevõtlusõppega saad lähemalt tutvuda siin!

Copy
Tagasi üles