Üle 160 inimese nõuab kohtus Smartlynxilt lennuhüvitisi

Liis Velsker
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lennuliiklus üle Tartu maantee. Pildil Smartlynx Estonia lennuk maandumas.
Lennuliiklus üle Tartu maantee. Pildil Smartlynx Estonia lennuk maandumas. Foto: KÜLLIKE ROOVÄLI / PM/SCANPIX BALTICS

Harju maakohus võttis arutusele hagi, milles 160 reisijat esindav ettevõte nõuab Smartlynx Airlines’ilt üle 80 000 euro lennuhüvitisi.

Hagiavalduse esitas Smartlynx Airlines’i vastu mullu kevadel Eestis asutatud lennureisijate huve kaitsev start-up ettevõte Lennuabi.

Ettevõtte selgitusel on lennufirma ignoreerinud lennuhüvitise õigustatud nõudeid ega ole välja maksnud lennu hilinemisest või tühistamisest tulenevaid hüvitisi, mille koguväärtus oli hagi esitamise seisuga üle 80 000 euro.

Lennuabi kinnitab, et lennufirma on asjaomast nõuet kohtuväliselt tunnustanud, kuid avaldanud seejuures soovi, et Lennuabi teeks neile n-ö allahindlust ja nõustuks hoopis 60 000 euro suuruse hüvitisega.

Lennuabi sellist kompromissi vastuvõetavaks ei pea, kuna vastavalt Euroopa Parlamendi ja Nõukogu määrusele 261/2004 on lennufirmal kohustus tasuda hüvitist 250 kuni 600 eurot inimese kohta, kui lend tühistatakse või see hilineb üle kolme tunni ning see pole põhjustatud ettenägematust asjaolust. Viidatud määrus ei sätesta kohustust teha lennuettevõtjatele allahindluseid.

Smartlynx Airlines lennutab inimesi igapäevaselt Eestist Lõuna-Euroopasse. Lennuabi hinnangul ei tohiks lennuettevõte jätta oma kohustusi seesuguses mastaabis täitmata. Samuti ei tohiks olla aktsepteeritav Smartlynx Airlines’i üleüldine suhtlusviis, kus vastuseid küsimustele ja ettepanekutele tuleb oodata ebamõistlikult kaua (kui üleüldse vastatakse). 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles