Rail Baltic võib tähendada suure hulga võõrtööjõu sissetoomist (6)

Andres Reimer
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
RB Raili tegevdirektori Kaspars Rokensi sõnul on raudtee-ehituse alal tänapäeval suurimad kogemused hiinlastel.
RB Raili tegevdirektori Kaspars Rokensi sõnul on raudtee-ehituse alal tänapäeval suurimad kogemused hiinlastel. Foto: Joakim Klementi

Balti riikide valitsused peavad valmistuma selleks, et Euroopaga ühendava Rail Balticu raudteerööbaste ehitamine saab toimuda vaid suure hulga võõrtööjõu kasutamisega, räägib RB Raili tegevdirektor Kaspars Rokens.

Kuna raudtee ehitustööd jäävad peamiselt osalevatele riikidele, siis näiteks Eesti on huvitatud põlevkivi aheraine ja tuha kasutamisest raudtee ja teetammide rajamisel. Kas see tähendab, et siinne hange võib sisaldada mingisuguseid erilisi tingimusi, et selline soov saaks täituda?

Peame lähtuma sellest, et iga kasutatav materjal peab vastama konkreetsetele näitajatele. Kui teil on tuha ja aheraine näol selline materjal pakkuda, siis ma probleemi ei näe. Senised uuringud näitavad, et teatud kombinatsioonis teiste materjalidega saab aherainet kasutada. See kõlab hea uudisena, kuid nüüd tõuseb küsimus, kuidas saame seda materjali eelistada mingile teisele materjalile? Siin tuleb leida kesktee teiste materjalide maksumuse ja teie eelistatud materjali maksumuse vahel, samuti kooskõla pikaajalise sotsiaalmajandusliku mõjuga, mis tuleb taaskasutusest.

Kommentaarid (6)
Copy
Tagasi üles