Indias leiab aset tohutu mobiilirevolutsioon

Raigo Neudorf
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX.

Nõustamisfirma McKinsey on oma välja toonud Indias peituva kullaaugu: drastiliselt suureneva mobiilse interneti kasutajate arvu, kirjutab Arengufondi blogi Fututuba.ee.
 

Tegu ei ole liialdusega – prognoositakse, et viie aastaga lisandub Indias 335 miljonit m-interneti kasutajat, mida on kolm korda rohkem kui Saksamaal mobiiltelefone kokku.

See tähendab, et ühte riiki tekib juurde sadu miljoneid inimesi, suures osas maakohtades, kes otsivad mobiili kaudu ligipääsu meelelahutusele ja e-teenustele. Võimalusi neile uutele tarbijatele teenuste arendamiseks ja pakkumiseks on seega tohutult.

Täheldada tasub kahte arengut. Esiteks: juba nelja aasta pärast internetikasutajate hulk Indias viiekordistub. Teiseks: interneti kasutamine läbi mobiili kaheksateistkordistub. «Kaheksateistkordistumine» kõlab naljaka sõnana, sest sellises mastaabis arenguid palju ei näe.

Mobiilikasutajatest tervelt pooled ei kavatsegi kunagi tavaarvutit kasutada. Nad otsivad internetist informatsiooni, meelelahutust, seni kättesaamatuid teenuseid - kõiki mobiili kaudu.

India suurimaks probleemiks on olnud infrastruktuuri väljatöötamine tasemele, mis oleks võrreldav vanade tööstusriikidega. See paneb piduri traditsiooniliste võrkude arengule, kuid samas tõstab mobiilse tehnoloogia väärtust: sellega saab üle hüpata kaablite vedamise probleemist.

Konsultatsiooniettevõtte Delotte hinnangul jõuab mobiil 2015. aastaks pea iga inimese kätte Indias. See eeldab viie aastaga kahekordset hüpet mobiilide levikus, ehk siis nelja aasta pärast saab Indias olema 1,25 miljardit mobiilikasutajat - rohkem kui kogu Euroopas kokku.

Hüpe tundub igati reaalne, kuna senisele tasemele jõudmiseks on mobiilikasutajate arv Indias viimase kuue aastaga juba kuuekordistunud.

Kui viiendik maailma mobiiliteenuse tarbijatest asub ühes riigis, siis võib sealt oodata suuri tegusid ja suurt tulu. Põhirõhk saab olema mobiilsete teenuste igaüheni viimisel. Linnapiirkondades on mobiil juba sajaprotsendiliseltkasutusel, edasine kasv tuleb maapiirkondadest, kus mobiil on seni vaid igal neljandal inimesel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles