Seaduse keelust hoolimata alustasid erakonnad välireklaampindade broneerimist

Hanneli Rudi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mullu jaanuaris täitis suure osa Tallinna kesklinna reklaamipindadest Keskerakonna juhi Edgar Savisaare nägu.
Mullu jaanuaris täitis suure osa Tallinna kesklinna reklaamipindadest Keskerakonna juhi Edgar Savisaare nägu. Foto: Mihkel Maripuu

Kuigi riigikogu alles hakkab taas arutama tänavatele poliitilise välireklaami lubamist valimiste eel, on erakonnad juba asunud broneerima hiigelplakatite ülespanemiseks sobivaid pindu.


«Ma arvan, et enamiku välimeediafirmade poole on juba pöördutud ja mõlemate valimiste küsimuses,» ütles Clear Channeli juht Indrek Tappo Postimees.ee'le.

Tema sõnul hakkasid erakonnad suurte välireklaampindade vastu huvi tundma paari kuu eest.

Kolleegi juttu kinnitas ka MegaMeedia juht Eldur Vaas, kelle sõnul on osa nende reklaampindu juba broneeritud, kuigi riigikogu alles hakkab arutama poliitilise välireklaami lubamist tänavatele.

«Täna on väga elavast huvist veel vara rääkida, aga huvi on olemas,» ütles Vaas Postimees.ee'le.

Kommenteerides kuuldust, nagu oleks kõik suured välireklaamipinnad juba broneeritud, sõnas Vaas, et ta ei saa rääkida teiste ettevõtete nimel, aga neil veel kindlasti vabu pindu on.

«Läbirääkimised on toimunud, aga kas lepingu sõlmimiseni jõutakse, selles ma kahtlen, sest miks partei sõlmiks lepingu, kui ei ole teada, mis on tulemus,» sõnas Clear Channeli juht Indrek Tappo. «Mina ei ole selles nii kindel, et see [seadusemuudatus - toim] vastu võetakse,» lisas ta.

Lubavat seadust ei pruugi tulla

Tappo sõnul tõi poliitilise välireklaami küsimuse parlamendi ette juba eelmine õiguskantsler Allar Jõks, aga mingit muudatust sellega ei kaasnenud.

«Olen kuulnud kuluaaridest, et ka seekord ei pruugi see asi üldse positiivselt lõppeda,» sõnas Tappo.

Reklaamiärimehe sõnul ei anna praegu kehtiv välireklaamikeeld mingit rahalist kokkuhoidu. «Tegelikult sellist asja ei toimu, see raha kulutataks nii ehk naa ära, see kulutatakse ära teleklippide peale või rohkema arvu reklaami peale ajalehtedes,» kommenteeris Tappo.

Tema hinnangul annaks rahalist kokkuhoidu see, kui igal parteil oleks kindel summa, mida võib valimiste eel reklaami peale kulutada.

«Selle seaduse algne mõte oligi selles, et seda summat piirata, aga päädis see sellega, et ühes kanalis keelati reklaamimine ära, mis aga ei andnud mingit kokkuhoidu,» tõdes Tappo.

Järgmise aasta 7. juunil toimuvad europarlamendi valimised ning 18. oktoobril kohaliku omavalitsuse valimised. Praegu kehtiva seaduse kohaselt on aktiivse valimisperioodi eel (umbes 1,5 kuud enne valimispäeva) poliitiline välireklaam keelatud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles