Õpilased ise peavad kõige tähtsamaks tunnist osavõtu protsenti, aktiivsust tunnis ning individuaalset arengut. Kõige vähem oluliseks pidasid õpilased kontrollnormatiivide täitmist.
«Õpilased ei poolda erinevate normide järgi hindamist, eriti juhul, kui õpetaja hindab kõiki võrdselt, arvestamata individuaalseid võimeid,» märkis Jalakas. «Üldjuhul peetakse igasugust võrdlemist õpilaste hindamisel arusaamatuks ning enamus vastajad soovivad, et võrdlusaluste põhjal hindamist ei toimuks.»
«Paljudele õpilastele tundub kohati ka eelmise tulemuse parandamine utoopilise väljakutsena. Mitmeid kordi toodi vastustes välja suuskade olemasolu – kui on suusad, saad parema hinde, suuskade puudumisel nõrgema,» tõdes Jalakas.
Millist hindamissüsteemi eelistada?
Praegu kehtivas viiepallises hindamissüsteemis näevad õpetajad küll puudusi, kuid nii küsitlusele vastanud õpetajad kui ka õpilased on ikkagi selle poolt, et peaks jääma selle juurde, kuna see on traditsiooniline, konkreetne ja harjumuspärane. Seejuures on hindesüsteemi ja -kriteeriumidega rohkem rahul noormehed kui neiud.
Kümnepallist süsteemi pooldavad õpetajaid oli alla viiendiku (17,9 protsenti). Nad arvavad, et see on täpsem ning võimaldab anda parema tagasiside õpilasele. Ka seda süsteemi soovivad õpilased (21,4 protsenti) näevad süsteemis rohkem valikuvõimalusi ja variatsioone hindamisel, nii nagu varieerub ka õpilaste andekus spordis. «Arvatakse, et süsteem võimaldab õiglasemalt hinnata ning on vähem stressi tekitavam,» tõi Jalakas välja.
Ligi veerand õpetajatest ei poolda viiepallist ega kümnepallist hindesüsteemi ning pakuvad nende asemele arvestatud või mitte arvestatud süsteemi. «Soovitatakse seda eelkõige gümnaasiumi klassides, kuna seal on iga õpilane juba isiksus ja areng on teine. Tähtis on tekitada positiivne suhtumine, nii et ka vähevõimekal tekiks soov end arendada talle sobiva spordiala maastikul. Samuti peaks enam tähtsustama tunnist osavõtu protsenti,» märkis Jalakas. Õpilased näevad, et see võimaldaks ka mitte sportlastel head hinne kehalises kasvatuses saada.