Nordecon avas skandaalse Liiapeksi-Loobu teelõigu

Kaur Paves
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Ehitusfirma Nordecon avas viimaks juba mullu 15. novembril valmima pidanud Liiapeksi-Loobu teelõigu Tallinna-Narva maanteel, mille riigihankega seotud kriminaalasi on endiselt eeluurimise all.

Nordeconi juhatuse liige Erkki Suurorg sõnas avamisel, et pealtnäha lihtsa teelõigu ehitamine osutus keerulisemaks, kui osapooled seda ette suutsid näha. «2009.-2010. aasta külm talv muutis vana teekonstruktsiooni veel kehvemaks, kui see projekteerimise ajal oli olnud,  Asfaldi tugevdamise eesmärgil paigaldati spetsiaalne metallvõrk. Paraku tingis see vajaduse parandada objekti veesüsteemi, arendati välja terve drenaaž,» selgitas Suurorg.

Maanteeameti peadirektori asetäitja Märt Puusti sõnul soovib amet Nordeconi tähtaja ületamise eest sanktsioneerida, kuid kas ja kui palju ehitusifrma trahvi peab maksma, selgub algavate läbirääkimiste käigus.

Kaitsepolitseiamet ja riigiprokuratuur menetlevad eeluurimise all olevat kriminaalasja, mille käigus kontrollitakse Liiapeksi-Loobu teelõiguga seotud riigihanke seaduslikkust.

Kriminaalasjas on esitatud kahtlustused majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi kantsler Marika Priskele ja maanteeameti peadirektor Tamur Tsäkkole. Mõlemaid kahtlustatakse seotuses riigihangete teostamise nõuete rikkumise, usalduse kuritarvitamise ja konkurentsi kahjustava kokkuleppe sõlmimisega.

Nordeconi kahtlustatakse konkurentsi kahjustava kokkuleppe sõlmimise, kooskõlastatud tegevuse ja altkäemaksu andmise katses. Nordecon Infra AS-i peadirektor Suurorgu kahtlustatakse seotuses konkurentsi kahjustava kokkuleppe sõlmimisega.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles