Rakvere JELD-WENi spetsialistid töötavad tehastes üle maailma

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mööda ei saa vaadata Indoneesias valitsevast ülimast vaesusest - taolised kättejuhtunud käepärastest vahenditest ehitatud putkad on seal tavalised.
Mööda ei saa vaadata Indoneesias valitsevast ülimast vaesusest - taolised kättejuhtunud käepärastest vahenditest ehitatud putkad on seal tavalised. Foto: Taras Shevchenko

JELD-WEN Eesti ASi Rakvere tootmisettevõtte spetsialistid on hinnatud üle kontserni. Aprilli lõpus käisid hooldusinsener ja mehaanik Indoneesias optimeerimissaagi paigaldamas, Soomes ja Lätis asuvate tehastega tehakse pidevat koostööd.

Rakvere tehase hooldusinsener Taras Shevchenko ja mehaanik Villu Soosalu ülesanne oli tehasesse üles panna optimeerimissaag, mis viidi sinna üle Rakvere tehasest. “Projekt oli seotud tehase automatiseerimisega, see üks optimeerimissaag hakkab asendama viit tavalist,” selgitas Shevchenko ning lisas, et vabanenud kümmekond töölist leidis uue töö samas tehases. Indoneesia pealinnast Jakartast umbes 60 kilomeetri kaugusel asuvas JELD-WENi tehases töötab 900 inimest. Et tegu on islamiriigiga, paistis see ka töökorraldusest välja. “Tööpäeva jooksul oli kaks pausi palvetamiseks, tehases oli nende jaoks isegi oma mošee olemas,” rääkis Shevchenko. Kuigi tootmise juures naisi ei töötanud, oli kontoris mehi-naisi enam-vähem võrdselt. Kaks nädalat Indoneesias tööd teinud Shevchenkot üllatas esialgu kohalik liikluskultuur. “Mis sealsetel teedel toimub, on hullumaja – ühtegi reeglit ega seadust ei ole, kõnniteid ei ole, samas jalakäijad saavad liigeldud, kui on ummik, siis kõik ikkagi liiguvad ja üritavad end kuskilt vahelt läbi suruda,” kirjeldas Shevchenko ning tunnistas, et samas ei näinud ta sealveedetud aja jooksul ühtegi avariid. Eestisse tagasi tulles Tallinnast mööda Peterburi maanteed koju sõites nägi ta aga sisuliselt inimtühjal maanteel avariid. “Tee on tühi ja meil on liiklusseadus, aga ikka juhtub õnnetusi,” ütles Shevchenko. Indoneesias valitsev ülim vaesus jäi samuti silma. “Vaesus on äärmuslik, inimesed elavad papist tehtud majades. Kuid praktiliselt aasta ringi on temperatuur 25-26 kraadi, ei lähe soojemaks ega külmemaks, ju siis saab ka papist majas elatud,” tõdes ta. Rakvere tehase direktori Priit Koha sõnul on koostööd tehaste vahel palju. “Kuid mehaanikute vahetamine on täiesti uus asi ja näitab tunnustust meie mehaanikute väga heale tööle ja tasemele,” kiitis Koha ning lisas, et möödunud nädalavahetusel käisid tehase peamehaanik ja neli mehaanikut Inglismaa tehases liini parandamas. Ühelt poolt on tema hinnangul töötajate vahetamise projektides eestlaste osalemine tunnustus siinse tehase töö kvaliteedile, teisalt võimaldab see tunnustada kohalikke spetsialiste. “Rahvusvahelistesse projektidesse pääsevad ikka parimad,” rõhutas Koha. Eriti tihedat koostööd tehakse just Soomes ja Lätis asuvate JELD-WENi tehastega. “Toome praegu tootmist Skandinaaviast siia üle ning sisuliselt meie mehaanikud hoiavad silma peal ka Läti tehasel,” kõneles Koha, täpsustades, et tootmist tuuakse Skandinaaviast Eestisse, arendamaks siinset täispuidust toodete tootmist. “80-90 protsenti kontserni Euroopas kasutatavatest täispuidust toodetest tuleb Rakverest, sel aastal oleme loonud juba 50 uut töökohta, umbes 720 inimesele anname praegu tööd,” rääkis tehase direktor.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles