Milline auto valida Eesti konarlikel teedel sõitmiseks?

Sisuturundus
, reklaamartiklite toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Topauto Tartu AS

Selle küsimuse ees on seisnud tõenäoliselt need, kes kunagi autot ostnud või kel lähiajal plaan uus sõiduvahend soetada. Eesti teed esitavad autodele suuri väljakutseid – pool ajast on need märjad ning lumelörtsised, teine pool ajast auklikud. Vaatame järgnevalt, kas Suzuki Vitara võiks olla lahendus, kui teeolud on rasked.

Märksõnad, mida uuelt autolt oodatakse on peamiselt vastupidavus, mugavus, praktilisus ja taskukohasus. Taskukohasuse juures on oluline nii sõiduvahendi soetamise hind kui ka püsikulud. Mitte vähem tähtis pole auto turvalisus ja välimus.

Vitara vastupidavus

Suzuki Vitara on legendaarne sõiduk. Paljudes äratab see mälestusi 90ndatest, kui need autod olid Eesti Politsei käsutuses. Vanast Vitarast pole tänaseks järele jäänud suurt midagi. Praegune, juba umbes kolm aastat Eesti turul olnud, Suzuki Vitara on teinud läbi märkimisväärse muutuse. Sellest on saanud maastur, mida peamiselt võib pidada linnamaasturiks, kuid millega võib julgelt sõita ka kruusa- ja metsateedel. Näiteks jahimees Tarmo Juhkam, kes elab Võrumaa metsade vahel, kiidab sõiduvahendi heaks. Juhkam märgib, et käib autoga metsateedel ja põllul sõitmas. „Tegemist on universaalse masinaga. Saab metsa seenele ja marjule minna ning möödunud aastal sõitsime autoga ka Poola kiirteedel. Samuti käin sellega jahil.”

Kuna Eestis sõidetakse pool aastat keerulistes ja üsna ettearvamatutes teeoludes, tuleb Vitara puhul kasuks tema AllGrip nelikveotehnoloogia. Neli juhi poolt valitavat režiimi (Auto, Sport, Snow ja Lock), hoolitsevad optimaalseima haardumise, juhitavuse ja kütusekulu eest vastavalt erinevatele ilma- ja teeoludele. Auto-režiimi puhul on seatud esikohale võimalikult väike kütusekulu tavapärastes tüüpilistes sõidutingimustes. Süsteem lülitab nelikveo automaatselt sisse, kui on tuvastanud rataste libisemise. Sport-režiim parandab sõiduomadusi teravates kurvides ja käänulistel teedel, kasutades selleks aktiivselt nelikvedu. Lisaks muudetakse sellel režiimil mootori reageerimiskiiruse parandamiseks gaasipedaali ja pöördemomendi karakteristikuid, automaatkäigukastiga mudelites hoitakse aga mootori pöördeid ühtlaselt kõrgel. Snow-režiim sobib kõige paremini kasutamiseks lumistel, kõvakatteta või muudel libedatel pinnastel. See režiim parandab sõidustabiilsust ja haardumist, jaotades veojõudu kõikidele ratastele vastavalt gaasipedaali asendile ja rooli liikumisele. Nelikveosüsteemi Lock-režiimil on aga veojõud jagatud võrdselt esi- ja tagarataste vahel ning tänu sellele sobib see sõitmiseks raskesti läbitaval pinnasel ja maastikul.   

Suzuki Vitarat  poolteist aastat omanud Kristo Tamsalu on, sarnaselt Tarmo Juhkamile, oma ostuga igati rahul. Tamsalu sõnul pole ta selle masinaga veel kuskile kinni jäänud. Talvel sügavamas lumes on katsetatud snow-reźiimi, sügisel mudastel metsateedel aga lock-reźiimi. „Auto ronib hästi ning Kõrvemaal neid võimalusi erinevaid reźiime katsetada leidub küll ja küll,” sõnab Tamsalu. Igapäevaselt on sõiduvahend kasutusel maalelu tingimustes, kus lisaks asfaltkattega teedele, tuleb sõita ka kruusakattega teedel. Kokkuvõtvalt on Suzuki Vitara nelikvedu põhjamaistes keerukates teeoludes äärmisel oluline abimees.

Kuidas on lood Suzuki Vitara mugavusega?

Autot soetades peetakse oluliseks mitmeid mugavusega seotud tegureid. Paljude jaoks tähendab mugavus sujuvat sõitu, mille tagab näiteks hea vedrustus. Teiste jaoks tähendab mugav auto jällegi mahukat reisijate salongi, pagasiruumi ja lisavidinaid.

Kui rääkida Vitara mugavusest saab esimese asjana ka siin välja tuua nelikveo-süsteemi, mis aitab autoomanikel tunda end kindlalt just keerulistes teeoludes. Tänu AllGrip-nelikveole käib Suzuki Vitara puhul paigaltvõtt kindlalt ja vaevatult ka vihmamärjal ning jääst ja lumest libedatel teedel. Isegi sõidud jäistel nõlvadel ei tekita probleeme. Maastikul ja külavaheteedel on nelikveoga varustatud auto täielikult omas elemendis. Tarmo Juhkam meenutab, et möödunud talvel oli nende kandis kohati lund ligi 40cm ning auto suutis sellest rahulikult läbi pressida. Tema sõnul pole ta siiani pidanud selle autoga teed valima.

Vedrustuse kohta ütlevad mõlemad mehed kui ühest suust, et see on üsna jäik, ent suurt numbrit sellest teinud pole. Mõnele see sobib, mõnele mitte. Sõidu sujuvust aitab parandada vastavalt teeolule valitud nelikveoreźiim.

Maasturi salong on hea mahutavusega ning isegi pikad inimesed ei saa kurta jalgadele mõeldud ruumi vähesuse üle. Esiistmed toetavad mugavalt nii juhi kui kaasreisija istumisasendit. Samuti on istumiseks väga mugav ergonoomiline tagaiste. Vitaral on ka mahukas pakiruum, mille maht on tervelt 375 liitrit. Isegi juhul, kui tagaistme seljatugi on püsti, mahutab see suuri reisikohvreid või mitu korralikku kartulikotti. Veelgi enam – tänu ümberpaigutatavale pakiruumi põhjakattele ja kokkuklapitavale tagaistmele õnnestub autosse mahutada rohkelt erineva suurusega esemeid.  Kristo Tamsalu märgib, et ühel automatkal on ta oma autos isegi maganud. „Klappisin istmed alla ja panin sinna õhkmadratsi - ajas asja ära küll!” Ka tagaluugi laadimislävi on tehtud madalamaks, et asjade peale- ja mahalaadimine oleks lihtsam.

Foto: Topauto Tartu AS

Suzuki Vitara turvavarustus on väärt märkimist ja eesrindlik. See suudab ähvardavaid ohte ette näha ja neid vältida. Tasub teada, et Vitara pälvis Euro NCAPilt 2015. aasta ohutuskatsetel hindeks maksimaalsed viis tärni. Vitara saavutas toona suurepärased tulemused kõigis neljas – täiskasvanud sõitjate, autos sõitvate laste ja jalakäijate ohutuse ning turvavarustuse – kategoorias. Näiteks on autol radariga pidurdusabi süsteem. Kui radariga pidurdusabi süsteem tuvastab sõidu ajal auto ees teise sõiduki ning teeb kindlaks, et on oht sellele otsa sõita, hoiatab süsteem juhti helisignaali ja infoekraanile ilmuva hoiatusnäiduga. Kui süsteem teeb kindlaks, et kokkupõrge on vältimatu, pidurdab see juhi eest automaatselt ise. Sel moel aitab radariga pidurdusabi süsteem väikestel kiirustel kokkupõrkeid vältida ning õnnetuse korral vigastusi vähendada. Lisaks on autojuhtidele suureks abiks ka mägipidur ja nõlvaltstardi süsteem.

Maastur on varustatud mitmete lisavidinatega, mis teevad sõitmise mõnusaks. Näiteks on masinal vihmasensoriga klaasipuhastid, mis lülituvad automaatselt sisse ja välja vastavalt vihmasaju tugevusele ja auto sõidukiirusele. Autos on ka nutitelefoni toega multimeediasüsteemi 7-tolline ekraan ja tahavaatekaamera.

Foto: Topauto Tartu AS

Maasturi taskukohasus

Oma hinnaklassi poolest on Vitara soodne maastur. Hinnad algavad 14 559 eurost. Ühtlasi on praegu Topautos kampaania, mis lubab, et selle raha eest saab auto kätte lisakuludeta. See tähendab, et hind sisaldab  talverehve, metallikvärvi, registreerimist ARK-s, ohutuspaketti ja salongimatte.

Keskmiseks kütusekuluks lubab tehas 5,3-5,7 l/100km. Reaalsus on mõnevõrra suurem, samas oleneb see siiski juhi sõidustiili omapärast. Tarmo Juhkam märgib, et tema auto keskmine kütusekulu on 6,5 l/100. Kristo Tamsalu autol on keskmiseks 6,3 l/100.

Lähemalt saab auto kohta uurida SIIT

Copy
Tagasi üles